Sidan 38 av 52 FörstaFörsta ... 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SistaSista
Resultat 2 221 till 2 280 av 3109

Ämne: Tråden om Spotify

  1. #2221
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som inte har det, dra ner appen och regga er. Då får ni Spotify Free. Det är inte så farligt mycket reklam. Framför allt så kan ni lyssna på allt vi lägger upp, liksom leta runt efter vad ni vill så klart. Jag kör Free och lyssnar typ dagligen.
    Deras ersättning till artister är på tok för låg, tycker jag.
    Köp en ARP2500 till mig om jag har fel, men visst betalar Apple tre gånger så mycket per stream jämfört med Spotify? Kan inte den svenska enhörningen också betala mer? De ökade ju månadskostnaden nyligen, men utan att ge mer till de som levererar produkten som användarna prenumererar på.

    Det ÄR fantastiskt kul att det går att göra pengar på musik 2021, men det är lite tråkigt att det mest är mellanchefer på Spotify som blir rika.

    (Och som jag sagt tidigare - att just jag inte blir rik på min musik är inte så konstigt och har noll att göra med Spotify).

  2. #2222
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som inte har det, dra ner appen och regga er. Då får ni Spotify Free. Det är inte så farligt mycket reklam. Framför allt så kan ni lyssna på allt vi lägger upp, liksom leta runt efter vad ni vill så klart. Jag kör Free och lyssnar typ dagligen.
    Aldrig i livet

  3. #2223
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Håller med delvis och har också varit motståndare men till slut inser jag att det är på Spottan alla hänger. Får typ noll playbacks på Apple Music, så om ni har det lira gärna lite Bitley tack

  4. #2224
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med delvis och har också varit motståndare men till slut inser jag att det är på Spottan alla hänger. Får typ noll playbacks på Apple Music, så om ni har det lira gärna lite Bitley tack
    Jag tycker du skall lansera Fred Astaire i USA! Den borde ju funka hos alla dansglada.

  5. #2225
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med delvis och har också varit motståndare men till slut inser jag att det är på Spottan alla hänger. Får typ noll playbacks på Apple Music, så om ni har det lira gärna lite Bitley tack
    Done!

  6. #2226
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Va' fint, tack!

  7. #2227
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker du skall lansera Fred Astaire i USA! Den borde ju funka hos alla dansglada.
    Har inte han redan haft karriär där? Vet inte hur man lanserar utan bara komponistruerar!

  8. #2228

  9. #2229
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul och intressant, tycker hans kanal är bra.

  10. #2230
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ganska frisk nulägesanalys tycker jag

  11. #2231

    Redaktör
    Ingen har skrivit om Discovery Mode i tråden? Det är en experimentell funktion där artister och skivbolag kan betala för att få sin musik mer prioriterad på spellistor:

    Citat Ursprungligen postat av Spotify
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    In this new experiment, artists and labels can identify music that’s a priority for them, and our system will add that signal to the algorithm that determines personalized listening sessions. This allows our algorithms to account for what’s important to the artist—perhaps a song they’re particularly excited about, an album anniversary they’re celebrating, a viral cultural moment they’re experiencing, or other factors they care about.

    To ensure the tool is accessible to artists at any stage of their careers, it won’t require any upfront budget. Instead, labels or rights holders agree to be paid a promotional recording royalty rate for streams in personalized listening sessions where we provided this service. If the songs resonate with listeners, we’ll keep trying them in similar sessions. If the songs don’t perform well, they’ll quickly be pulled back. Listener satisfaction is our priority—we won’t guarantee placement to labels or artists, and we only ever recommend music we think listeners will want to hear.
    Amplifying Artist Input in Your Personalized Recommendations

    Vissa är rätt negativa:

    Citat Ursprungligen postat av Artist Rights Alliance
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rather than simply describe the trade off in straightforward terms — artists accept a lower royalty rate and the platform recommends their music to more listeners — the press release buries the truth beneath vague platitudes about giving “artists a say in how their music is discovered.”
    Op-Ed: Spotify’s New ‘Discovery Mode’ Is Just Payola

    ("Payola" – se Wikipedia)

  12. #2232
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Är tvingad att använda spotify eftersom sambon inte vill byta. Har lagt till en massa artister jag gillar genom att följa dem men hittar ingen knapp för att shuffla mellan dem. Jag vill alltså blanda alla mina följda artisters låtar i en enda stor playlist. Detta verkar omöjligt eller missar jag något?

  13. #2233
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är tvingad att använda spotify eftersom sambon inte vill byta. Har lagt till en massa artister jag gillar genom att följa dem men hittar ingen knapp för att shuffla mellan dem. Jag vill alltså blanda alla mina följda artisters låtar i en enda stor playlist. Detta verkar omöjligt eller missar jag något?
    Vet ej om det går, men Spotify brukar fixa olika playlists på det man har gillat och lyssnat på.

  14. #2234
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Efter lite googlade verkar det vara omöjligt. Har legat en feature request sedan 2015 men inget har gjorts. Verkar som man måste göra en playlist och manuellt lägga in varje låt. Det går inte heller att lägga till en artist samlade verk till en playlist utan man måste gå in på varje manuellt. Hur kan världens största streaming tjänst sakna så basic funktioner? Om någon artist sedan släpper nytt måste man manuellt hålla koll på det och lägga till igen. Dessutom finns det en godtycklig gräns på 10 000 låtar i en playlist. Min mp3-lista på mobilen är längre än så och då får jag dessutom plats med filerna. På Spotify är det ju bara en textfil.
    Senast redigerat av robopants den 2021-09-06 klockan 16:08.

  15. #2235
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Shuffle är ju en feature from hell!
    Ge fan i ordningen, ett album har låtarna i den följden för att artisten vill ha det flowet!

  16. #2236
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Funkar tyvärr inte om man lyssnar på mycket techno i bilen. Vill inte höra 10 remixer på samma låt efter varandra och kan inte sitt och fippla med mobilen på motorvägen. Får väl fortsätta lyssna på mp3 några år till.

  17. #2237
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar tyvärr inte om man lyssnar på mycket techno i bilen. Vill inte höra 10 remixer på samma låt efter varandra och kan inte sitt och fippla med mobilen på motorvägen. Får väl fortsätta lyssna på mp3 några år till.
    Jag ska förklara med hjälp av en fix'd...

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Shuffle är ju en feature from hell!
    Ge fan i att släppa en massa idiotmixar efter varandra, ett album har låtarna i den följden för att artisten vill ha det flowet!

  18. #2238
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    För många år sedan kunde man se en lista (inte spellista) på alla nya album från artister som man gillar. Helt given och suverän funktion - som togs bort.

    På "hemsidan" finns nått som heter nya releaser för dig som delvis baseras på artister som du "gillar" delvis sånt som Spotify tycker du borde gilla men kan inte spela allt från den listan enkelt.
    Senast redigerat av Steelberry den 2021-09-07 klockan 10:11.

  19. #2239
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För nått år sedan så fanns en spellista baserad på nya låtar från artister som man gillar, plus lite randomlåtar som Spotify tyckte man borde gilla. Men det verkar borttagen. Så att gilla en artist verkar nu helt meningslöst.

    För många år sedan kunde se en lista (inte spellista) på alla nya album från artister som man gillar. Helt given och suverän funktion - som togs bort.

    På "hemsidan" finns nått som heter nya releaser för dig som delvis baseras på artister som du "gillar" delvis sånt som Spotify tycker du borde gilla men men kan inte spela allt från den listan enkelt.
    Poängen med att ”gilla” artister blir väl att det ger data till Spotify i så fall.

  20. #2240
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Poängen med att ”gilla” artister blir väl att det ger data till Spotify i så fall.
    Poängen med att "gilla" artister är väl att man får upp deras nya släpp på sin Release Radar?

  21. #2241
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Poängen med att "gilla" artister är väl att man får upp deras nya släpp på sin Release Radar?
    Vet ej. Det lät som att det hade haft någon funktion som försvunnit bara.

  22. #2242
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Mycket intressant artikel om hur fullkomligt vidrigt Spotify och liknande beter sig. Något måste göras, på riktigt.

    https://www.unionofmusicians.org/un-report

  23. #2243
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Roligt att Soundcloud går i motsatt riktning och faktiskt försöker göra villkoren schysstare för musikskaparna.

    SoundCloud is likely the biggest name to move towards a more user-centric model. In March of 2021 the company announced it was moving towards a ‘fan-powered’ royalty system, meaning artists’ earnings would now directly reflect the number of listens they receive. Before that SoundCloud had a Spotify-esque old model in which money was put into a giant, mysterious pool and distributed at the platform’s discretion. The new model is much more direct. If you listen to three artists during the month, all your money will go to those three artists.

    Although SoundCloud stopped short of a guaranteed per-stream royalty rate, their step was still positive - one the rest of the industry will likely be watching with interest. If you’re a vote-with-your-wallet kind of consumer, SoundCloud may be an especially good option. If SoundCloud can make ethical music streaming work then the idea’s time on the fringes could be over.

  24. #2244
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet ej. Det lät som att det hade haft någon funktion som försvunnit bara.
    Just det ja, Release Radar... gjorde en sökning och då hittade jag den... men fattar inte hur man hittar den annars?
    Senast redigerat av Steelberry den 2021-09-07 klockan 10:12.

  25. #2245
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    BandCamp är väl fortfarande bäst för artisten dock, eller?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så hette den ja... jag kan inte hitta den (release radar) sedan uppdateringen tidigare i år... kanske jag som är blind...
    ReleaseRadar ligger I min "Your Library" i alla fall...

  26. #2246
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ReleaseRadar ligger I min "Your Library" i alla fall...
    Jo om man trycker på hjärtat så hamnar den där, men inte innan dess... som det verkar...

  27. #2247
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Sen har ju spotify-appen usability-issues överlag. Om man spelar en lista och klickar på låten som spelas kommer man till låten på albumet. Klickar man artistnamnet kommer man till artistsidan. Hur kommer man till listan där låten spelas? Klickar på album-bild-miniatyren såklart...

  28. #2248
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen har ju spotify-appen usability-issues överlag. Om man spelar en lista och klickar på låten som spelas kommer man till låten på albumet. Klickar man artistnamnet kommer man till artistsidan. Hur kommer man till listan där låten spelas? Klickar på album-bild-miniatyren såklart...
    Ahhhhh, har varit nått jag önskat i många år... tack!

  29. #2249
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo om man trycker på hjärtat så hamnar den där, men inte innan dess... som det verkar...
    Ah. Korrekt.

    Man kan hitta den under Search. Kategorin BrowseAll - Discover. Där ligger discover weekly och release radar.

  30. #2250
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Spotifys olika appar och webbversioner är verkligen häpnadsväckande dåliga. Helt obegripliga, och folk som faktiskt använder dem vet sällan hur man gör. Och så detta att de spelar upp ett litet ljud när man pausar eller trycker på play?? vem fan kom på den idén?

  31. #2251
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spotifys olika appar och webbversioner är verkligen häpnadsväckande dåliga.
    Och tidigare väldigt olika, Windows, OSC, iOS och Android var alla klart olika, men på senare tid är dom mer lika. Lika dåliga....

  32. #2252
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen har ju spotify-appen usability-issues överlag. Om man spelar en lista och klickar på låten som spelas kommer man till låten på albumet. Klickar man artistnamnet kommer man till artistsidan. Hur kommer man till listan där låten spelas? Klickar på album-bild-miniatyren såklart...
    Ja, verkligen. Hur hittar man tillbaka om man bara ser låten? Just nu behöver jag 10 klick för att ta mig tillbaka.

  33. #2253
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket intressant artikel om hur fullkomligt vidrigt Spotify och liknande beter sig. Något måste göras, på riktigt.

    https://www.unionofmusicians.org/un-report
    Det är väldigt lustigt att de själva anpassar sin payout utifrån hur mycket de har i kassan det året. Så skulle man driva business!


    We distribute the net revenue from Premium subscription fees and ads to rightsholders. To calculate net revenue, we subtract the money we collect but don’t get to keep. This includes payments for things like taxes, credit card processing fees, and billing, along with some other things like sales commissions. From there, the rightsholder’s share of net revenue is determined by streamshare.
    https://artists.spotify.com/help/article/royalties

  34. #2254
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Deezer går ju på rätt håll iaf. Dags att faktiskt använda det lite mer på jobbet igen.

  35. #2255
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och tidigare väldigt olika, Windows, OSC, iOS och Android var alla klart olika, men på senare tid är dom mer lika. Lika dåliga....
    Japp. Minns med värme när jag sökte på hur man kan se play queue på ipad. Det gick inte. Däremot på telefon, dator, osv

  36. #2256
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Play Queue är det mest obegripliga av allt. Den finns där, men den går inte att hitta till, och det är oklart när något köas, resp när kön ersätts.

    (Och som du skrev, det är olika på ungefär alla devices...)

  37. #2257
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Tycker appen är ganska stabil.. känner inte igen hälften av de här bekymrena. På vilken device spelas det ett ljud vid play/pause? Tycker kön funkar som förväntat, och att man kan klicka sig tillbaka till den spelande spellistan på dess namn högst upp..

    Jag kör mest på android, har nog inte uppdaterat sen i vintras iofs.

  38. #2258
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Musikföretaget Strange Fruits, som framför allt producerar korta 30-sekundersklipp av regnljud, har på den senaste tiden lyckats få stora mängder spelningar på Spotify och konkurrerar nu med några av världens största artister. Men många är oroliga över att företaget roffar åt sig av de begränsade pengar som skulle kunna gå till artister som lägger ner arbete på ”riktig” musik, rapporterar Rolling Stone.

    https://www.svt.se/kultur/regnljud-d...schen-reagerar

  39. #2259
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Intressant. Och häromåret var det väl att "new-agekompositörer" inte skulle få full stimkompensation för att deras plattor gick på repeat i spa-receptioner.

    Får vi snart se en läskig juridisk definition av vad som är "musik" ?

  40. #2260
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Får vi snart se en läskig juridisk definition av vad som är "musik" ?
    Ett enda ackord i en hel låt? Nä, det blir lägre ersättning för det.
    Instrumental musik? Halvt belopp!

  41. #2261
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    8:de mest spelade spelistan.... jag kan fan inte hitta nån spellista med regn i 30 sekunder..... field recordings brukar inte ge någon större uppmärksamhet så det luktar bluff....

  42. #2262
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    8:de mest spelade spelistan.... jag kan fan inte hitta nån spellista med regn i 30 sekunder..... field recordings brukar inte ge någon större uppmärksamhet så det luktar bluff....
    Kan det vara den här?

    https://open.spotify.com/playlist/1H...Ag&dl_branch=1

  43. #2263
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja där va den. Nått skumt är det om man på kort tid får en miljon spelningar på 2h regn. Bolaget ger ju ut massor av album med bara korta låtar. Väldigt många låtar har runt en miljon spelningar.... OK, jag är helt okunnig om bluffupplägget här tydligen....

  44. #2264
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Alltså va fan?! Snacka om bluffupplägg. Jag vet att folk sover till så'nt, men 30-sekundersklipp är ju bara för att kringgå spottans penningsystem. Gör de inte nå't åt det lär det inte gagna spotify i längden.

  45. #2265
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså va fan?! Snacka om bluffupplägg. Jag vet att folk sover till så'nt, men 30-sekundersklipp är ju bara för att kringgå spottans penningsystem. Gör de inte nå't åt det lär det inte gagna spotify i längden.
    Borde ju vara lätt för Spotify att räkna och betala för streamade sekunder i stället för streams (om minst 30s).

    Sedan om företaget har riktiga lyssnare eller använder robotfarmer låter jag vara osagt men det senare känns inte helt osannolikt.

  46. #2266
    Noodles
    Noodles är inte uppkopplad

    Avstängd
    man får. Ad man mäter mäter man 30 sek och betala då så blir det rssultatet

  47. #2267
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde ju vara lätt för Spotify att räkna och betala för streamade sekunder i stället för streams (om minst 30s).

    Sedan om företaget har riktiga lyssnare eller använder robotfarmer låter jag vara osagt men det senare känns inte helt osannolikt.
    Tangerine Dream skulle jubla om systemet gjordes om.

  48. #2268
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant. Och häromåret var det väl att "new-agekompositörer" inte skulle få full stimkompensation för att deras plattor gick på repeat i spa-receptioner.
    Nej, ungefär, men inte precis. Problemet var att spa-receptioner m fl anläggningar har någon sorts masslicens från stim och inte behöver rapportera spellistor, så trots att de spelar väldigt specialiserad och nischad musik, räknades ersättningen av i tid fördelat enligt radiospeltid ungefär, så radioartisterna fick ersättningen istället för newage-kompositörerna p g a stims oförmåga/ovilja att skapa system som lämnar ersättningen till rätt upphovsman.

  49. #2269
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ah. Tack för klargörandet. Det fanns en tråd om det där tror jag.

  50. #2270
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nästan så att man skäms över att vara svensk!


  51. #2271
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Daniel Ek ville köpa Arsenal i våras. Han verkar gärna vilja sätta eld på pengar alltså. Men att hälla några miljoner varje år in i musiklivet, prod/rep-lokaler, liveställen osv, det verkar inte vara aktuellt...

  52. #2272
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså va fan?! Snacka om bluffupplägg. Jag vet att folk sover till så'nt, men 30-sekundersklipp är ju bara för att kringgå spottans penningsystem. Gör de inte nå't åt det lär det inte gagna spotify i längden.
    Ersättning utgår inte till låtar under 1 minut. Nu hittar jag inte vart jag läste det men hyfsat säker på att det är så.

    Det finns även massor av låtar med vitt brus. Vissa har flera miljoner streams.
    Tydligen bra när bäbisar skall sova...

  53. #2273
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nästan så att man skäms över att vara svensk!

    Tycker bilden här är mer pinsam än själva syftet.

    Pengar är pengar... Hade jag 1.2 miljarder dollar eller 4 miljarder dollar, så är båda summorna HELT SJUKT MYCKET PENGAR. Ska mcCartney gråta för det? Han kan spendera 1000 dollar om dagen och det kommer räcka i 3288 år. Och mcCartney är tydligen inte bara trummis, gitarrist, keyboardspelare och pianist, utan också Musiker och artist.

    Men ändå, ja så kanske man kan se det.

  54. #2274
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ersättning utgår inte till låtar under 1 minut. Nu hittar jag inte vart jag läste det men hyfsat säker på att det är så.

    Det finns även massor av låtar med vitt brus. Vissa har flera miljoner streams.
    Tydligen bra när bäbisar skall sova...
    ...och jag tror mig ha läst att gränsen går vid 30 sekunder på alster under minuten.

    Skräpljud för sömn etc är ju inte problemet. Men ska man sova en natt finns det egentligen ingen anledning att ha ljudmassan på under fyra timmar.

  55. #2275
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker bilden här är mer pinsam än själva syftet.

    Pengar är pengar... Hade jag 1.2 miljarder dollar eller 4 miljarder dollar, så är båda summorna HELT SJUKT MYCKET PENGAR. Ska mcCartney gråta för det? Han kan spendera 1000 dollar om dagen och det kommer räcka i 3288 år. Och mcCartney är tydligen inte bara trummis, gitarrist, keyboardspelare och pianist, utan också Musiker och artist.

    Men ändå, ja så kanske man kan se det.
    Men hur lång är Ek? Det får vi inte veta!

    #konspiration

  56. #2276
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker bilden här är mer pinsam än själva syftet.

    Pengar är pengar... Hade jag 1.2 miljarder dollar eller 4 miljarder dollar, så är båda summorna HELT SJUKT MYCKET PENGAR. Ska mcCartney gråta för det? Han kan spendera 1000 dollar om dagen och det kommer räcka i 3288 år. Och mcCartney är tydligen inte bara trummis, gitarrist, keyboardspelare och pianist, utan också Musiker och artist.

    Men ändå, ja så kanske man kan se det.
    Tror du hängde upp dig lite väl mycket på McCartney. Poängen med bilden ur mitt perspektiv, alla kan ju se det olika. Jag tycker det är fel att man kan tjäna så mycket pengar på andras hårda arbete utan själv ha skrivit en enda låt.

  57. #2277
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det håller jag med om fullständigt, i sak Gäller för övrigt nästan alla andra branscher också. Politik...

  58. #2278
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han kan spendera 1000 dollar om dagen och det kommer räcka i 3288 år.
    Nänä, nu räknar du inte rätt. Han kan utan problem spendera 32000 dollar om dagen, och pengarna räcker i all evighet, med bara en ynka procents avkastning...

  59. #2279
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är fel att man kan tjäna så mycket pengar på andras hårda arbete utan själv ha skrivit en enda låt.
    Har som jag ser det väldigt lite att göra med att sko sig på andra, och väldigt mycket att göra med att distributionen av musik bevisligen är värt långt mycket mer än själva musiken.

  60. #2280
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har som jag ser det väldigt lite att göra med att sko sig på andra, och väldigt mycket att göra med att distributionen av musik bevisligen är värt långt mycket mer än själva musiken.
    Well. Inte om man ser på hur de började. Inte heller om man ser på de beslut de har tagit längs vägen, där de aldrig värdesatt musiken och musikerna lika mycket som att själva dominera. Så det har helt tydligt en del med att sko sig på andra.

    Många andra startups och nya företag har kört på modellen att spendera riskkapital för att äga en marknad utan att behöva gå runt. Men Spotify har också gjort det ståendes på musik som de betalt dåligt för. De har haft många chanser att justera det, men det har de inte gjort, pga att de ser att de kan fortsätta. Smart bisniss, där värdet delvis bygger på det jobb musiker gör.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 02:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •