Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp! Hur för jag över midi-låtar från XP till Atari 1040?!

  1. #1
    Matte B
    Matte B är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Hjälp! Hur för jag över midi-låtar från XP till Atari 1040?!

    Hej!

    Ja, fråga inte varför...men jag behöver flytta midi-låtar från en pc med XP till en Atari 1040. Problemet är formatteringen i 720 KB, som Atarin ju läser men inte PC:n.

    Alltså, hur får jag XP att formattera (disketten) i 720 kb?

    Tacksam för svar!

    Mvh / Mats

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  3. #3
    Matte B
    Matte B är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack!

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Såg ditt meddelande om hjälp. Har ingen floppy i min dator för tillfället. Men jag provar göra en liten guide ändå. Förhoppningsvis ska det fungera.

    Installera fdrawcmd (länk till .exe) drivrutinerna som finns på sidan. Ladda sedan ner programmet (länk till .zip) och packa upp det till en mapp. Ladda där efter ner de tomma floppyfilerna (länk till .zip) och packa upp till samma mapp som du packade upp programmet.

    Starta programmet och klicka på "Open image file" längs upp till höger. Öppna filen 800ST.st. Vilket är en avbildning av en tom ST-diskett. Klicka där efter på knappen "File Transfer" längst till höger. Klicka sedan på "Add files", ikonen som ser ut som en diskett. Lägg till filerna du vill ha på din diskett. Klicka där efter "Exit".

    När allt är klart klickar du på "Image to floppy" längst till höger. Den bör nu skriva avbildningen till din diskett i din diskettläsare.

    Ett par tips. Använd korta filnamn. 8 tecken för namnet på filen samt 3 för filändelse. T ex laten.mid. Programmet fungerar enbart med interna diskenheter. Du kan alltså inte använda en som är inkopplad via USB.

  5. #5
    Matte B
    Matte B är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Du är en ängel! Ett jättetack för all din tid och vänlighet!

    Jag kom på att jag hade kvar min gamla W98SE-dator i källaren och den formatterar i både 720 kb och 1,44, så jag löste det så. Dock är det superbra att ha kvar din förklaring och programmet!!

    Mycket tacksamma hälsningar från Mats


    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg ditt meddelande om hjälp. Har ingen floppy i min dator för tillfället. Men jag provar göra en liten guide ändå. Förhoppningsvis ska det fungera.

    Installera fdrawcmd (länk till .exe) drivrutinerna som finns på sidan. Ladda sedan ner programmet (länk till .zip) och packa upp det till en mapp. Ladda där efter ner de tomma floppyfilerna (länk till .zip) och packa upp till samma mapp som du packade upp programmet.

    Starta programmet och klicka på "Open image file" längs upp till höger. Öppna filen 800ST.st. Vilket är en avbildning av en tom ST-diskett. Klicka där efter på knappen "File Transfer" längst till höger. Klicka sedan på "Add files", ikonen som ser ut som en diskett. Lägg till filerna du vill ha på din diskett. Klicka där efter "Exit".

    När allt är klart klickar du på "Image to floppy" längst till höger. Den bör nu skriva avbildningen till din diskett i din diskettläsare.

    Ett par tips. Använd korta filnamn. 8 tecken för namnet på filen samt 3 för filändelse. T ex laten.mid. Programmet fungerar enbart med interna diskenheter. Du kan alltså inte använda en som är inkopplad via USB.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 00:19
  2. HJÄLP! föra över os via midi
    Av leere i forum Allmänt om musik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 14:13
  3. Hur få över MIDI-filer från Amiga till PC?
    Av Adde i forum Övrig mjukvara
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 15:21
  4. Atari cubase låtar till Mac logic HJÄLP
    Av hcandersson i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •