Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 426

Ämne: Spectrasonics Omnisphere

  1. #361
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan gör ju Notch magiska saker med.
    minecraftFXD™️

  2. #362
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Funderar på att köpa den här Omnisphere. Har efter många år och otaliga synthar insett att presets är nog det bästa för mig. Har ju inget tålamod :-D. Har Arturia Collection 6 och orkar inte lära mig alla.

  3. #363
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Pelle_P: Världens bästa rompler hands down. Allt från rena presets till avancerat ljudskulpterande; allt efter eget tycke. En no-brainer att köpa.

  4. #364
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Vart kan man hitta Omnisphere 2,5 billigast?

    - - - Uppdaterad - - -

    OK....Då lägger jag en order på Deluxe.

    - - - Uppdaterad - - -

    Tack!!:

  5. #365
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Köpte min på 4sounds.. har för mig de har liknande priser.

  6. #366
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Tack!

  7. #367
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Även jag tycker Omnisphere är den bästa plugg jag har...

  8. #368
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även jag tycker Omnisphere är den bästa synt jag har...
    hasseFiXd

  9. #369
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Jag har GAS!
    I morgon blir det att åka in till stan (sthlm) och handla Omnisphere. Jag hade Atmosphere en gång i tiden - men den tycker jag inte var så märkvärdig.

  10. #370
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade Atmosphere en gång i tiden - men den tycker jag inte var så märkvärdig.
    Jag gillade Atmosphere mycket - den är ju fortfarande en del av "tänket" bakom Omnisphere. Sedan beror det ju förstås på vad man är ute efter. Är det basic vågformer man går igång på så finns det nog mer adekvata verktyg. För stora fantastiska klanger finns inget i närheten IMHO

  11. #371
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Jag håller på en hel del med gitarrbaserad musik också och är ute efter mera lite "akustiska" ljud också - Omnisphere verkar kunna det med har jag fått för mig.

  12. #372
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran

    Kräver senaste versionen av Omnisphere mer resurser?

    Jag upplever att senaste färdiga versionen av Omnisphere (2.5.1) är betydligt mera krävande av mina futtiga datorresurser. Så snart jag drar in 1 instans i Ableton Live går fläkten igång och processorindikatorn hoppar upp till 13 % och med ett par instanser börjar det bli sirap….


    Visst jag har en gammal Macbook Pro (Mitten 2012) men den har trots allt en 2,6 GHzCore I7 och har fungerat bra med alla pluggar jag använder fram till senaste versionen av Omnisphere. En funderring är om det kan vara primärminnet eftersom jag bara har 8 GB men i så fall är det Mojave, Live eller Omnisphere som behöver mer minne nu och som därför börjar ”swappa”.


    Jag är tacksam för andra erfarenheter med senaste versionen av Omnisphere, kanske då speciellt på Mac….

  13. #373
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Varför kör du "ett par instanser"?

    Kör en instans multitimbralt.

    (Kan vara så att det var det du menade i ÖP)

  14. #374
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Hmmm... nu blir jag lite osäker... jag hade detta upp till diskussion här på 99:an för ett drygt år sedan och då kom menigheten fram till att det drar lika mycket resurser att ha separata instanser som att använda de multitimbrala möjligheterna. Men jag kan naturligtvis ha missuppfattat det hela och jag hittar inte den diskussionen nu när jag letar. Hur som helst tycker jag att det har hänt något med prestandaförbrukningen i senaste versionen... men jag är långt ifrån säker. Hur uppfatar du det, Valsolo?

  15. #375
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Har över 50 separata Omnisphere instanser igång samtidigt på projektet jag jobbar med nu. Puttrar på utan problem! Intel i7 4790K, 32gb ram.

  16. #376
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Du har uppenbarligen mycket minne och det verkar ju vara en större skillnad än processorkraften.... är du på Windows eller OSX, Kloon?

  17. #377
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Windows

  18. #378
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Kan nämna också att jag jobbar i Reaper.

  19. #379
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Spectrasonics rekommenderar att köra en instans multitimbralt, har själv inte testat dock. 2.5 är lite mer krävande men jag märker ingen jätteskillnad. Det som brukar hjälpa är att välja "Common FX" istället för "Layer FX" om man märker att CPU spikar.
    I övrigt är det som vanligt när man kör Ableton att man bör slå av Multicore/MultiCPU i "settings CPU".

  20. #380
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Tack tobbiew... var hittar jag detta med Common FX istället för Layer FX?

  21. #381
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Var hittar jag detta?
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I övrigt är det som vanligt när man kör Ableton att man bör slå av Multicore/MultiCPU i "settings CPU".

  22. #382

    Veteran
    Nej slå av multicore är en dålig idé. Då kör man bara på en CPU kärna och det vill man inte. Har man en 4 kärning dator så tappar man mao nästan 75% av procesorkraften om man slår av mulitcore support.

  23. #383
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack tobbiew... var hittar jag detta med Common FX istället för Layer FX?

    Förlåt, jag förvirrade mig själv. Sedan Live10 finns den inställningen inte längre men hjälper definitivt om man använder pluggar som har stöd för multicore. Kanske detta görs dynamiskt nu med automatik.
    Förvirring #2: Menar "shared signal" path. https://support.spectrasonics.net/ma...pic/signalpath

  24. #384
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej slå av multicore är en dålig idé. Då kör man bara på en CPU kärna och det vill man inte. Har man en 4 kärning dator så tappar man mao nästan 75% av procesorkraften om man slår av mulitcore support.
    I Ableton var detta ett problem om man använde pluggar som har multicore support och att stänga av multicore reducerade de facto cpu spikar. Fråga mig inte varför, men det är ju ett icke problem om man har live 10 så jag var ute och cyklade oavsett

  25. #385
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Tack för din hjälp Tobbiew!

  26. #386
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för din hjälp Tobbiew!
    Känns som att jag förvirrade mer än hjälpte

  27. #387
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Don't worry... ditt fösök till hjälp uppskattas!
    Dock kvarstår grundproblemet... LOL

  28. #388
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan nämna också att jag jobbar i Reaper.
    Det var ju spännande... jag har tittat på Reaper och testat det i all hast. Vill du kortfattat berätta varför du fastnat för det?

  29. #389
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var ju spännande... jag har tittat på Reaper och testat det i all hast. Vill du kortfattat berätta varför du fastnat för det?
    Reaper är den enda Daw'en jag testat (och jag har testat en del), som inte känns som en promenad på disneyland. En enkel men grymt kompetent "piano-roll daw" utan en miljon funktioner och loopar som jag inte vill ha. En Reaper download är 11mb!!! Och väldigt stabil! Det är en bedrift att crasha Reaper!

  30. #390
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Kan man extrahera ett beat/groove ur en loop eller ett midi-clip och applicerade det på ett annat spår?
    Finns det multitake och comping?

  31. #391
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ja ja, du kan göra allt det där i Reaper!

    Du kan tanka hem och testa, Reaper i demoläge funkar 100%.

  32. #392
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Det ska jag absolut göra... även om jag har både Logic, Studio One och Live. Sökandet efter perfektion får aldrig upphöra... ;o)

  33. #393
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Omnisphere och Kendrik Lamar på SuperBowl

    https://www.musicradar.com/news/omni...mar-super-bowl

    A post shared by on


  34. #394
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Lade precis en beställning på Omnisphere 2.8 i låda. Velat i många år men slog nu till.

    Orkar inte läsa hela tråden eller googla runt men detta med "hårdvarusupport för synthar" var rätt luddigt när jag kollade på demovideos? Fattar inte vad dom menar riktigt?

    Detta är väl en rompler igentligen? Den har väl ingen emulering av syntharna som kan kontrolleras från ex en juno 106 som dom visar i en demo video?

  35. #395
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lade precis en beställning på Omnisphere 2.8 i låda. Velat i många år men slog nu till.

    Orkar inte läsa hela tråden eller googla runt men detta med "hårdvarusupport för synthar" var rätt luddigt när jag kollade på demovideos? Fattar inte vad dom menar riktigt?

    Detta är väl en rompler igentligen? Den har väl ingen emulering av syntharna som kan kontrolleras från ex en juno 106 som dom visar i en demo video?
    Nej det är ingen direkt emulering av ljudet i de hårdvarusynthar som stöds. Men alla reglage osv är aktiva och beter sig precis som förväntat. De lite äldre Sequential som MophoKeys/Tetra har (vill jag minnas) Prophet vågformer i osc sektionen. Liknande filter etc etc.

    Tycker det är ett fiffigt format där mallarna (Mopho, Virus TI, System 8 mfl) jag testat låter bra och inspirerande överlag. Bara skönt att slippa fundera över om det låter exakt som förlagan Obs att det går fint att använda hårdvaruprofilerna även utan HW.

  36. #396
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lade precis en beställning på Omnisphere 2.8 i låda.
    Grattis!
    Nu har du mååånga timmars ljudskruvande framför dig.

    Tips:
    Nästan allt går att modulera internt och automatisera i DAW.

    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta är väl en rompler igentligen?
    Nej fasen heller.
    Det är en fullblodssynt där allt är editerbart, inkusive egna vågformer.
    Sen att många använder den som en rompler, köper ljudbankar osv, är en annan sak.
    Senast redigerat av Göran den 2022-03-17 klockan 15:52.

  37. #397
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lade precis en beställning på Omnisphere 2.8 i låda. Velat i många år men slog nu till.

    Orkar inte läsa hela tråden eller googla runt men detta med "hårdvarusupport för synthar" var rätt luddigt när jag kollade på demovideos? Fattar inte vad dom menar riktigt?

    Detta är väl en rompler igentligen? Den har väl ingen emulering av syntharna som kan kontrolleras från ex en juno 106 som dom visar i en demo video?
    Hoppas du beställde/ får ssd. Annars tar det år att installera men grym synt. Otroligtbbra synt

  38. #398
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas du beställde/ får ssd. Annars tar det år att installera men grym synt. Otroligtbbra synt
    Jo, det tror jag? Var en sådan på bilden iaf. Men 64 gb tar ju inte sådans värstans tid att tanka nuförtiden heller. Man är van numera med alla Playstation spel där sådant är vardag =)

    https://www.musikanten.nu/sv/artikla...sphere-25.html

  39. #399
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, det tror jag? Var en sådan på bilden iaf. Men 64 gb tar ju inte sådans värstans tid att tanka nuförtiden heller. Man är van numera med alla Playstation spel där sådant är vardag =)

    https://www.musikanten.nu/sv/artikla...sphere-25.html

    Jepp. Ser ut så. Jag fick köpa min ssd imefterhand

  40. #400
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Omnisphere's hårdvaruintegration är suverän och är väldigt mycket plug and play. Den hittar även djupa funktioner för mer avancerade "controllers" som t ex Prophet 12 med sina 4 oscillatorer, 4 LFO, 3 envelopes etc.

    När man programmerar är det ofta en fördel att utgå från de medföljande presets där den aktuella "controller" synten är emulerad (så långt det är möjligt), för då är också de avancerade funktionerna inkluderade från början.

  41. #401
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Lol. Dom höjde precis priset efter min order. Såg väl att dom låg några hundralappar billigare än alla andra.
    4295:- betalade jag tidigare idag. Nu kostar den 4395:-

    https://www.musikanten.nu/sv/artikla...sphere-25.html

  42. #402
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Omnisphere's hårdvaruintegration är suverän och är väldigt mycket plug and play. Den hittar även djupa funktioner för mer avancerade "controllers" som t ex Prophet 12 med sina 4 oscillatorer, 4 LFO, 3 envelopes etc.

    När man programmerar är det ofta en fördel att utgå från de medföljande presets där den aktuella "controller" synten är emulerad (så långt det är möjligt), för då är också de avancerade funktionerna inkluderade från början.
    Fattar ingenting? Omnisphere är ju ingen mjukvaruemulering av de synthar den stödjer?
    Har dom slaskat på nån env., filter osv på en sampling från P12 som man styr med sin P12 eller vadå?

  43. #403
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fattar ingenting? Omnisphere är ju ingen mjukvaruemulering av de synthar den stödjer?
    Har dom slaskat på nån env., filter osv på en sampling från P12 som man styr med sin P12 eller vadå?
    From ze man himself


    https://youtu.be/QkVlcI0hcjQ

  44. #404
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fattar ingenting? Omnisphere är ju ingen mjukvaruemulering av de synthar den stödjer?
    Har dom slaskat på nån env., filter osv på en sampling från P12 som man styr med sin P12 eller vadå?
    Slarvigt av mig! Patcharna efterliknar syntens gränssnitt och funktioner snarare än precis emulering av ljud.

    Inget i Omnisphere är "slaskat" för den delen.

  45. #405
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Fick hem det idag. Installerat. Får en en del felmed. när jag ska ladda vissa patcher. Ingen kul upplevelse detta.
    Vissa saknas och vissa verkar korrupta.

    -" Cannot load Soundsource "Bouncing piano Strings Reverse" from directory "Core Library"

    - "Requested file is not a sample file"


    Försöker installera om och får fler felmed.
    "steam folder does not have enough disk space"
    ...skitsnack... har 300 gb ledigt. Dvs den går inte att installera om heller.

    Vad gör man?

    Vad betyder rensbart? Hittar inget att ta bort?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2022-03-21 kl. 13.57.02.png 
Visningar:	0 
Storlek:	65,2 KB 
Id:	105920

    Raderade steam mappen och försöker installera om allt igen... suck.

    Installerat om men får fortfarande felmed. på vissa patcher.
    - "Requested file is not a sample file"

    Hade man haft öppet köp hade jag återlämnat bums. Orka hålla på.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2022-03-21 klockan 14:38.

  46. #406
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Men va fan! Snåljåpar! Ska man behöva betala sedan för att få ladda ner sin köpta programvara??

    "You’ve received credit for a limited number of free additional full product downloads, useful for those times when you urgently need to reinstall, but you don’t have access to your original installation media. If you run out of credit, you can easily purchase more for a nominal fee."


    Testar att ladda ner installationspaketet istället för att köra med den medföljande USB Hd'n.

    Ser på nätet att folk med samma felmed. fått defekta installations-USB-HD's och sedan fått dom utbytta av Spectrasonics. Misstänker liknande här. Återkommer.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2022-03-22 klockan 19:50.

  47. #407
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ja, nu funkar det. Alltså fick även jag levererat en installations- HD med korrupta filer på.

  48. #408
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Spectrasonics skickar ut en ny installations HD åt mig. Nu är jag glader igen. Mycket spännande och insp. ljud att utforska!

  49. #409
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spectrasonics skickar ut en ny installations HD åt mig. Nu är jag glader igen. Mycket spännande och insp. ljud att utforska!
    Skönt!

  50. #410
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Fick den nya USB minnet idag. Det är ingen hårddisk som folk verkar tro. Den stora plastmassan är bara för show. Vanligt 64gb usb minne.
    Se bild på min gamla som jag bröt upp utav nyfikenhet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8C7FC045-7D38-4AF2-BE2A-4434FAEE6F29.jpeg 
Visningar:	25 
Storlek:	277,6 KB 
Id:	105999

  51. #411
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick den nya USB minnet idag. Det är ingen hårddisk som folk verkar tro. Den stora plastmassan är bara för show. Vanligt 64gb usb minne.
    Se bild på min gamla som jag bröt upp utav nyfikenhet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8C7FC045-7D38-4AF2-BE2A-4434FAEE6F29.jpeg 
Visningar:	25 
Storlek:	277,6 KB 
Id:	105999
    Då är det heller inte så himla ovanligt att det kan bli korrupt.

  52. #412
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Varför finns det ingen funktion för "favorites"? Helt absurt ju? Man kan inte alltså inte spara eller sortera sina favoriter?

  53. #413
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Har inte omnisphere längre men du har stjärnor vill jag minnas. Ranka dina ljud i en skala 1-5 stjärnor och vips har du en favoritlista när du sorterar efter antal stjärnor.

  54. #414
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte omnisphere längre men du har stjärnor vill jag minnas. Ranka dina ljud i en skala 1-5 stjärnor och vips har du en favoritlista när du sorterar efter antal stjärnor.
    Jo, såg det men det är ju inte riktigt samma sak. Plus att när du väl satt en stjärna så kan du inte ta bort den sen. Klickar du fel eller vill ta bort den så går det inte! =P


    En till fundering. Bland alla 14000+ patcher finns det inte en enda clean Piano patch?
    Senast redigerat av drifter7508 den 2022-03-31 klockan 14:27.

  55. #415
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Klicka till vänster om stjärnorna så kan du ta bort dem.
    Du kan också sätta egna taggar och på det sättet skapa listor som du kan sortera efter. Tryck på patch browser högst upp till vänster... rätt simpelt att kolla manual eller se lite YT klipp.

  56. #416
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka till vänster om stjärnorna så kan du ta bort dem.
    Du kan också sätta egna taggar och på det sättet skapa listor som du kan sortera efter. Tryck på patch browser högst upp till vänster... rätt simpelt att kolla manual eller se lite YT klipp.
    Tack. Kollat på lite tub tips innan. Dock den med stjärnan sade personen att den inte gick att få bort... men det gjorde det ju =)

  57. #417
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bland alla 14000+ patcher finns det inte en enda clean Piano patch?
    De har ju Keyscape som (dyr) produkt parallellt med Omnisphere så de lär väl försöka hålla isär produkterna.

  58. #418
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Någon som kan rekommendera bra tutorials för omnisphere?

    Tycker man tappar bort sig själv rätt fort med alla features när man testar från scratch och inte utgår från redan befintliga presets

  59. #419
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som kan rekommendera bra tutorials för omnisphere?

    Tycker man tappar bort sig själv rätt fort med alla features när man testar från scratch och inte utgår från redan befintliga presets
    https://www.spectrasonics.net/video/...omnisphere.php

  60. #420
    Daggy
    Daggy är inte uppkopplad
    Daggys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Dags för mig också att ta steget! Om nån har nåt tips på vart man köper det billigast är det välkommet

Liknande ämnen

  1. OMNISPHERE någon??
    Av Nicko35 i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 10:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •