Sidan 35 av 42 FörstaFörsta ... 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SistaSista
Resultat 2 041 till 2 100 av 2494

Ämne: G.A.S.M.A.S.K.-tråden

  1. #2041
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att du bör ha skägg, odla din egen surkål och bo väster om Långholmsgatan på Hornstull för att kunna traktera den på ett korrekt sätt.
    Nu tycker jag du är inskränkt. Jag tycker gott vi kan sträcka oss till väster om Varvsgatan. Och skägg är valfritt (men inget hinder) om du är CIS-kvinna.

  2. #2042
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu tycker jag du är inskränkt. Jag tycker gott vi kan sträcka oss till väster om Varvsgatan. Och skägg är valfritt (men inget hinder) om du är CIS-kvinna.
    Fasen vad skönt. Jag ska lära alla j-vla skäggtomtar i SoFo att de bor på fel ställe. Syntarna kan jag ta hand om... jag är generös.

  3. #2043
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu tycker jag du är inskränkt. Jag tycker gott vi kan sträcka oss till väster om Varvsgatan. Och skägg är valfritt (men inget hinder) om du är CIS-kvinna.
    Du har rätt om skäggväxt på kvinnor. Det är optional. Det var inskränkt.

    Men väster om Varvsgatan? Det skulle ju inbegripa alla nyrika IT-hipsters som brunschar på Dellosport, dricker Pellegrino och hejar på obskyra Italienska lag?

    Dom har verkligen inget med en Easel att göra.

  4. #2044
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men väster om Varvsgatan? Det skulle ju inbegripa alla nyrika IT-hipsters som brunschar på Dellosport, dricker Pellegrino och hejar på obskyra Italienska lag?
    Å nej, Pellegrino, när det finns hantverksbryggd skäggvänlig tonic?! Långholmsgatan it is.

  5. #2045

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förklara nu för mig varför jag inte skall sälja rubbet, spara ihop ytterligare typ 20k och bara köpa en Music Easel.
    Anledningen är att du istället ska

    A) sälja rubbet och köpa en Matrixbrute istället, eller
    B) sälja rubbet och köpa en Nord Modular (G1, G2 eller Micromodular egalt), eller
    C) sälja rubbet och köpa alla Volcor och så många effektpedaler du orkar bära runt på, eller
    D) sälja rubbet och köpa en iPad och ladda in valfri modulärsynt där, eller
    E) sälja rubbet, spara ihop ytterligare 20k och köpa en TB-303, en TR-808 och vad mer som nu ryms i budgeten efter de två, eller
    F) sälja rubbet och köpa de av Rolands nya x0x-boxar som du är sugen på, eller
    G) sälja rubbet och köpa en Octatrack, eller
    H) sälja rubbet och köpa en kontaktmick, en pingisboll och en fjäderreverb och tämja behovet av Buchla-bongos på det sättet.

    Kortversionen: ifall du vill ha något att jamma och komponera med som är lätt att komma igång med så är inte ett modulärsystem ett särskilt lämpligt val. I mina ögon är det lite som att gå en gitarrbyggarkurs när det man vill göra är att spela Chuck Berry-riff – det kan ta en dit på sikt, men är en längre väg.

  6. #2046
    lasselus avatar
    Redaktör
    Tala om för mig varför jag inte ska köpa en Roland JD-XI bara för att jag kan få en billigt...

  7. #2047
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Enda sättet att bli av med den är att sälja den ännu billigare?

  8. #2048
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Anledningen är att du istället ska

    A) sälja rubbet och köpa en Matrixbrute istället, eller
    B) sälja rubbet och köpa en Nord Modular (G1, G2 eller Micromodular egalt), eller
    C) sälja rubbet och köpa alla Volcor och så många effektpedaler du orkar bära runt på, eller
    D) sälja rubbet och köpa en iPad och ladda in valfri modulärsynt där, eller
    E) sälja rubbet, spara ihop ytterligare 20k och köpa en TB-303, en TR-808 och vad mer som nu ryms i budgeten efter de två, eller
    F) sälja rubbet och köpa de av Rolands nya x0x-boxar som du är sugen på, eller
    G) sälja rubbet och köpa en Octatrack, eller
    H) sälja rubbet och köpa en kontaktmick, en pingisboll och en fjäderreverb och tämja behovet av Buchla-bongos på det sättet.

    Kortversionen: ifall du vill ha något att jamma och komponera med som är lätt att komma igång med så är inte ett modulärsystem ett särskilt lämpligt val. I mina ögon är det lite som att gå en gitarrbyggarkurs när det man vill göra är att spela Chuck Berry-riff – det kan ta en dit på sikt, men är en längre väg.
    Eller

    I) sälja rubbet och köpa alla pocket operators (och alla effektpedaler jag orkar bära runt på)

    Det kan ju verka oseriöst att jag ställer Easel mot PO, och det är klart att de lämnar helt olika ljud ifrån sig men en kvalitet har dom, och det är jammandet.

  9. #2049
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller

    I) sälja rubbet och köpa alla pocket operators (och alla effektpedaler jag orkar bära runt på)

    Det kan ju verka oseriöst att jag ställer Easel mot PO, och det är klart att de lämnar helt olika ljud ifrån sig men en kvalitet har dom, och det är jammandet.
    +1 Skaffar du sedan en så'n där skön väska matteläraren hade på högstadiet med en klassuppsättning räknare i så är du hemma.

  10. #2050
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 Skaffar du sedan en så'n där skön väska matteläraren hade på högstadiet med en klassuppsättning räknare i så är du hemma.
    När får jag se barnens musiklärarare komma med en klassuppsättning pocketoperators?

  11. #2051
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator

  12. #2052
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Varför ska jag köpa en 909:a när jag kan få en Rytm+Vermona DRM + TR-09 för 10000:- mindre?
    Hade en 909:a för 15-20 år sedan som jag verkligen gillade (mycket mer än den 808:a jag hade samtidigt). Den användes på allt och jag gillade verkligen dess råa ljud. Men åren gick och jag arbetade alltmer ITB så den fick gå med en 300%-ig värdestegring...
    Men nu har jag börjat gas:a igen efter att ha börjat samla på mig alltmer hårdvara.

  13. #2053
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Vermona Drm iii är faktiskt jävligt tråkig. Haft min i typ två år och använder den väldigt sällan.

  14. #2054
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vermona Drm iii är faktiskt jävligt tråkig. Haft min i typ två år och använder den väldigt sällan.
    Tråkig på vilket sätt?

  15. #2055
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkig på vilket sätt?
    Begränsad ljudmässigt och väldigt låst. Parametrarna har liten range. En av de största besvikelser i min studio. Har massa andra trummisar, men typ en nord drum 2 ger sjukt mycket mer för pengarna. Eller en syncussion... Googlar man lite så kan man se att jag är långt från ensam i inställningen...

  16. #2056
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    drglas, är det mot 909 eller de andra eller alla du vill ha mask?

    909 är för dyr.
    DRM tar för mycket plats i racket.
    09 ser löjlig ut.
    Rytmpengarna köper många öl/skivor/godispåsar/whatever.

  17. #2057
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    drglas, är det mot 909 eller de andra eller alla du vill ha mask?

    909 är för dyr.
    DRM tar för mycket plats i racket.
    09 ser löjlig ut.
    Rytmpengarna köper många öl/skivor/godispåsar/whatever.
    Ha ha, nu vart det ju en mask mot allt. Var nog lite otydlig... Vill ha en trummis men gasen på en 909 känns inte vettig när man kan få så mycket annat för pengarna. Samtidigt så är det den man vill ha så finns det ju inga substitut.

  18. #2058
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha ha, nu vart det ju en mask mot allt. Var nog lite otydlig... Vill ha en trummis men gasen på en 909 känns inte vettig när man kan få så mycket annat för pengarna. Samtidigt så är det den man vill ha så finns det ju inga substitut.
    Ja, då får du återkomma när du vet... så ska vi såga din idé då.

  19. #2059
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha ha, nu vart det ju en mask mot allt. Var nog lite otydlig... Vill ha en trummis men gasen på en 909 känns inte vettig när man kan få så mycket annat för pengarna. Samtidigt så är det den man vill ha så finns det ju inga substitut.
    Ja, nä... om du verkligen vill ha 909 bara för att låta exakt som 909 finns inget som är bättre. Däremot finns det substitut som är väldigt bra. Själv skulle jag välja en Rytm och (när den väl kommer) Acidlabs nya 909 framför en riktig 909 varje dag i veckan om vi pratar rent musikaliska skäl. Eller för den delen det jag använder nu till trummor: Rytm+Octatrack. Aldrig i livet att jag skulle byta dem mot bara en 909 när det är skarpt läge.

    Sen att jag gärna skulle ha en 909 ändå är en annan sak. Har inga större åsikter om priset eftersom man får tillbaka det med ränta om man skulle ångra sig. Det är en grym maskin, men inte den enda.

  20. #2060
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Gasar på Octatrack och MPC1000.

    Saknar en sampler till min Rytm (sampla via datorn räknas inte, datorn är dessutom trasig) Vill snabbt kunna dra in ljud som automatiseras till beatet och sånt.

    Har haft Octan en sväng redan, men saknar den och sin jävla fader. Den är ju så klippt och skuren att hänga med Rytmen, men samtidigt så gasar jag på MPC1000 just för att det inte är elektron, att det inte är en rak xox. tänker att det svänger mer om musk gjort på MPC, men samtidigt så kan du ju inte ens filtrera ljud och what not med den...

    Borde kanske lägga fokus på att laga datorn istället..?

  21. #2061
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Valdo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gasar på Octatrack och MPC1000.

    Saknar en sampler till min Rytm (sampla via datorn räknas inte, datorn är dessutom trasig) Vill snabbt kunna dra in ljud som automatiseras till beatet och sånt.

    Har haft Octan en sväng redan, men saknar den och sin jävla fader. Den är ju så klippt och skuren att hänga med Rytmen, men samtidigt så gasar jag på MPC1000 just för att det inte är elektron, att det inte är en rak xox. tänker att det svänger mer om musk gjort på MPC, men samtidigt så kan du ju inte ens filtrera ljud och what not med den...

    Borde kanske lägga fokus på att laga datorn istället..?
    Skaffa Borderlands 2 istället. 9.99 på steam nu! Du får spela med mig om du vill.

  22. #2062
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skaffa Borderlands 2 istället. 9.99 på steam nu! Du får spela med mig om du vill.
    Äntligen någon med sina prioriteringar in order!

  23. #2063
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Köpte gamla Borderlands 1 häromdagen och spelade för att stänga av hjärnan.
    Inte min genre annars riktigt, men älskar BL, särskilt 2:an med alla dess DLC's men det finns ett
    skön ödslighet i 1:an, inte som i Stalker men ändå

  24. #2064
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Valdo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gasar på Octatrack och MPC1000.

    Saknar en sampler till min Rytm (sampla via datorn räknas inte, datorn är dessutom trasig) Vill snabbt kunna dra in ljud som automatiseras till beatet och sånt.

    Har haft Octan en sväng redan, men saknar den och sin jävla fader. Den är ju så klippt och skuren att hänga med Rytmen, men samtidigt så gasar jag på MPC1000 just för att det inte är elektron, att det inte är en rak xox. tänker att det svänger mer om musk gjort på MPC, men samtidigt så kan du ju inte ens filtrera ljud och what not med den...

    Borde kanske lägga fokus på att laga datorn istället..?
    Tyvärr. Det är alltid rätt fokus att gasa på Octatrack. Sorry.

  25. #2065
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyvärr. Det är alltid rätt fokus att gasa på Octatrack. Sorry.
    hade det lite på känn.

  26. #2066
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Valdo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hade det lite på känn.
    Men eftersom det är gasmasktråden får jag hitta på nåt...

    Ok, så här:

    Bara fegisar väljer bästa verktygen. Spola Octa.

  27. #2067
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Octan är krånglig.

  28. #2068
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Sherman Filterbank är väl tämligen meningslös till allt, väl?

  29. #2069
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Varkyar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sherman Filterbank är väl tämligen meningslös till allt, väl?
    Störiga blå LEDar, ful rackmontering och hopplöst krallande bakom för patchande.

  30. #2070
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Alltså... Behringer Deepmind låter väl bara bra på grund av alla effekter. Eller hur..

  31. #2071
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ringflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså... Behringer Deepmind låter väl bara bra på grund av alla effekter. Eller hur..
    Ja, det är min objektiva youtubebaserade bedömning också.

  32. #2072
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Varkyar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sherman Filterbank är väl tämligen meningslös till allt, väl?
    Switched capacitor filter... Det finns ju en anledning att just den filter-topologin inte används i synthar... Lite det sämsta av digitalt och analogt samtidigt... (Har dock en själv, men till mitt försvar så använder jag den ytterst sällan och när jag gör det är det mer som dist än filter...)

  33. #2073
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Switched capacitor filter... Det finns ju en anledning att just den filter-topologin inte används i synthar... Lite det sämsta av digitalt och analogt samtidigt... (Har dock en själv, men till mitt försvar så använder jag den ytterst sällan och när jag gör det är det mer som dist än filter...)
    Mjaha, jag tänkte just att den skulle vara bra som dist-, brus- och smutspryl förstås. *host*

    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Störiga blå LEDar, ful rackmontering och hopplöst krallande bakom för patchande.
    Blå LED?! INTE OK!
    Fast det är bara en (1) blå ser det ut som? Hanterbart med hjälp av tejp möjligen, alternativ solglasögon.

  34. #2074
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Bastl Kastle är väl inte så kul i längden ändå.
    Senast redigerat av Hugo Hasslo den 2017-08-24 klockan 16:07. Anledning: svenska

  35. #2075
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bastl Kastle är väl inte så kul i längden ändå.
    Låter som utrymmet mellan två radiokanaler på fmbandet

  36. #2076
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Visst är studiomonitorer onödiga och tar stor plats?

  37. #2077
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst är studiomonitorer onödiga och tar stor plats?
    Gud ja!
    Mina Adam a5x står nerpackade i källaren sen en tid tillbaka, fett överskattat

  38. #2078
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst är studiomonitorer onödiga och tar stor plats?
    japp, genelec 8050 är alldeles för feta!

  39. #2079
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Ja, i slutändan lyssnar ändå de flesta på musiken i kassa iphone-lurar.

  40. #2080
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Japp, men det beror på vad man lägger i begreppet monitorer. Jag köpte ett par fostex pm0.3. Sjukt små men ändå galet bra ljud. Dom har en liten subwoofer till också. Täcker behovet upp till och med förfest. (när hade jag egentligen förfest senast...?)

  41. #2081
    micromodular
    micromodular är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Akai MPC Live känns som en goto box för mig. Den verka fylla mina behov och jag vill ha den.

    MEN...

  42. #2082
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av gelnef Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, men det beror på vad man lägger i begreppet monitorer. Jag köpte ett par fostex pm0.3. Sjukt små men ändå galet bra ljud. Dom har en liten subwoofer till också. Täcker behovet upp till och med förfest. (när hade jag egentligen förfest senast...?)
    Du ska ju förhindra min gas, inte sätta igång den!

  43. #2083
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Berätta för mig hur miserabelt stelt och livlöst Matrix-6R låter och hur förbannat hopplös den är att programmera. Gärna nu!

  44. #2084
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Har du verkligen plats för den ?



    WT

  45. #2085
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du verkligen plats för den ?



    WT
    Ja faktiskt. Så jag behöver bättre mask!

  46. #2086
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Berätta för mig hur miserabelt stelt och livlöst Matrix-6R låter och hur förbannat hopplös den är att programmera. Gärna nu!
    Askass... KingKorg låter 10 ggr bättre mpop. Förstår om det var en juppe8a du gasade på. Eller ngt annat "riktigt" vintage.. Men matrix 6 är ju nästan OB12klass. Förutom att den är 237,5ggr svårare att programmera än OB12.

  47. #2087
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ja, jag försöker måla upp att programmeringen kommer att döda mig. Det och att jag har DCOer i rack redan...

  48. #2088
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag försöker måla upp att programmeringen kommer att döda mig. Det och att jag har DCOer i rack redan...
    Jepp. Bättre då att du skaffar en hybrid, typ ambika eller liknande.. Fortf halvjobbig att programmera, men 1/10 så bökig som matrix 6. Kanske en Prophet 12 desktop rackanpassad.. Allt det andra har du egentligen redan..

  49. #2089
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Skaffa en Microwave

  50. #2090
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag försöker måla upp att programmeringen kommer att döda mig. Det och att jag har DCOer i rack redan...
    Testade att köra Matrix1000 med iPad och t.o.m DET knäckte mig. Sålde den rätt snart. På pappret fantastiska syntar, men man orkar inte i längden...

    Och med "längden" menar jag att du pallar göra ca 8 ljud, sen tar det stopp.

  51. #2091
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    o sen kan du alltid köpa min K3m billigt mpop om det kliar för mycket i plånboken. Riktigt FETA filter & den har bott ett halvår hos 99berömd råsyntare med (nästan) enbart analogvintagejunk... Så den r vintageacklimatiserad

  52. #2092
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    o sen kan du alltid köpa min K3m billigt mpop om det kliar för mycket i plånboken.
    DÄR kan jag hjälpa till med riktig G.A.S.M.A.S.K om du behöver m-pop...

  53. #2093
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DÄR kan jag hjälpa till med riktig G.A.S.M.A.S.K om du behöver m-pop...
    Det är lugnt, i det fallet är jag immun sedan barnsben.

  54. #2094
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lugnt, i det fallet är jag immun sedan barnsben.
    gött. Sikta då på en P12a istället så kan vi börja g.a.s.m.a.s.k.a den

  55. #2095
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skaffa en Microwave
    Fast den kan ju vara lite farlig.

  56. #2096
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Ohhuu guuud! Mott bättre förstånd har jag börjat få rejält ed GAS på en E-Max igen...
    Hade min i Emax plus i nästa 25-år (köpte den flong ny), sedan blev det en hel drös med Emu samplers. Nu har jag inte en enda sampler.
    Blev så himla sugen att bara ha en Emax och inget mer. Sampla allt från scratch för varje låt man gör. Precis som man gjorde förr <3

    Men GASen är kanske bara en ordentlig febrig tankevurpa jag har fått nu när jag ligger hemma å är sjuk... Förkyld som faan och känner att jag inte hänger alls mé. Men man blir sugen efter denna videon som jag hittade på tuben och delade på fejan:


    https://youtu.be/B_Ust5U39_Q


    Tillägg.
    Min absoluta dröm är att både ha en EII och en MemoryMoog. Jävlar vad snygga dom skulle vara tillsamman.
    Senast redigerat av NON den 2017-10-24 klockan 14:10.

  57. #2097
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    När man är förkyld vill man ju bara sånt som är känt och mysigt så det känns naturligtvis helt rätt med både Vicks och Emax ... men när du blir frisk igen så inser du att sitta och sampla allt från scratch idag är både för tidskrävande och statiskt och att både världen och du gått vidare sedan dess.

  58. #2098
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag försöker måla upp att programmeringen kommer att döda mig. Det och att jag har DCOer i rack redan...
    Ja och Matrixarna har ju CEM 3396 som är det tråkigast låtande filtret som Curtis har gjort. Jag försökte i 20 år tycka om det men gav upp och har aldrig varit lyckligare sedan dess. Dessutom har de en tendens att spontandö vilket kommer att mjölka dig på många stålars framöver.

  59. #2099
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Beatstep PRO?

  60. #2100
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    En sån där Höfner-bas. Bortsett från att jag är rätt kass på att spela bas och redan har en Squier J-bas.

Liknande ämnen

  1. jagletarefternoter-tråden
    Av lohmann i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:21
  2. Visage tråden
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 19:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •