Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Går detta att koppla till en mixer? :|

  1. #1
    duffy

    Går detta att koppla till en mixer? :|

    Innan ni läser det här vill jag att ni tar hänsyn till att jag är en nybörjare, som inte har några större kunskaper inom ljudteknik

    Har nyligen skaffat mig en Edirol PCR M30 - http://www.emusic.se/default.asp?do=...xp=&info=11480

    Jag undrar om det finns några smidiga sätt att koppla in den i en mixer. De enda uttag som finns är MIDI IN/OUT, USB, DC IN samt två uttag för pedaler. Det ska tydligen gå fint att koppla via en "line box", som jag nu inte vet vad det är

  2. #2
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Tveksamt att den kan spela egna ljud, eller fattar jag fel. Det verkar vaar ett rent MIDI-keyboard, dvs ett löst klaviatur som du antingen kan spela på externa syntar (såsom syntmoduler eller helt enkelt vilken annan synt med MIDI som helst) via MIDI-kabeln eller förstås styra Mjukvarusyntar i datorn med densamma alternativt USB-kabeln (brukar vara smidigare om man vill använda den till datorn).

    Kan inte se att den har en egen ljudkälla eller ljudutgångar - alltså verkar den inte kunna generera egna ljud. Det verkar med andra ord vara en ren kontrollenhet för att styra andra instrument - hoppas det låter förståeligt

    Tyvärr inte helt att man tar fel rörande detta. Som det ser ut är det alltså ingen synt utan ett MIDI-klaviatur. Det där med line-box (förförstärkare för mikrofoner och liknande) verkar dock lite skumt. Kan tyda på att det faktiskt finns en ljudkälla i apparaten (vilket jag dock finner tveksamt) eller att man kan spela in med hjälp av mikrofon + line-box direkt in i datorn via USB-kabeln ...

    Rätta mig om jag har fel, ni andra!

  3. #3
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Den där rackaren har inte ljud ut. Med andra ord så går det inte. Däremot så kopplar du väl den till en dator, och datorn har ljudutgång?