Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Lån av instrument?

  1. #1
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior

    Lån av instrument?

    Ja, jag har suttit och klurat på det ett bra tag nu faktiskt.. Först släppte jag tanken helt och hållet eftersom troligen kan man väl inte göra det men eftersom jag måste avliva min hund imorgon så vill jag ha nånting annat att tänka på ikväll. Han sover nu och vill inte väcka honom i onödan.

    För att gå tillbaka till frågan;

    Jag som har svår agorafobi kan inte ta mig förbi till.ex Jam och leka/testa med prylen som verkar vara intressant.

    Senaste veckorna har jag fått upp ögonen mer och mer för MPC:n men har aldrig riktigt haft chansen att verkligen sitta en en dag/natt/kväll/vecka så min fråga är helt enkelt.. Finns det någon butik i Sverige som faktiskt hyr ut instrument en tid?

    Jag är verkligen superintresserad utav en MPC1000 för att leka loss med och se om den funkar för mig, visserligen skulle man kunna köpa den direkt och hoppas på det bästa. Men eftersom jag skall köpa den ny så blir det ju några lappar mer än begagnat, anledningen till att jag vill köpa den ny är eftersom jag hört att äldre versioner av MPC 1000 kan ha problem med sina pads att dom lossnar etc. och då vill jag ha garanti och så vidare. Just andra versioner av MPC är inte så intressant för mig (jag har läst tillräckligt mycket info för att inse att det just är MPC1000 jag skall kolla in extra noga).

    Men nu till problemet att köpa den direkt; Om jag köper den och den inte funkar för mig och jag väljer att sälja den.. Fifan, då smäller tjejen av.. Jag har gjort så en gång för mycket om man säger så.. därför är det mer eller mindre kritiskt att den skall funka för mig!

    Hjälp någon?

  2. #2
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Någon affär som har ett demoex borde ju kunna låna ut den iaf ett par dagar tycker man. Speciellt om du är beredd att betala för det och dessutom så skall du ju ha en ny om du vill ha den och då kanske de kan fixa en bra deal. Varför inte ringa runt och kolla på några affärer? Använd också din agorafobi för att öka på bevekningsgrunden för ett hemlån. Förklara varför du inte kan stå i butiken och testa.

    Beklagar situationen med hunden. Aldrig kul att avliva en kär gammal vän.

  3. #3
    Don
    Citat Ursprungligen postat av agoraph0bia
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag har suttit och klurat på det ett bra tag nu faktiskt.. Först släppte jag tanken helt och hållet eftersom troligen kan man väl inte göra det men eftersom jag måste avliva min hund imorgon så vill jag ha nånting annat att tänka på ikväll. Han sover nu och vill inte väcka honom i onödan.

    För att gå tillbaka till frågan;

    Jag som har svår agorafobi kan inte ta mig förbi till.ex Jam och leka/testa med prylen som verkar vara intressant.

    Senaste veckorna har jag fått upp ögonen mer och mer för MPC:n men har aldrig riktigt haft chansen att verkligen sitta en en dag/natt/kväll/vecka så min fråga är helt enkelt.. Finns det någon butik i Sverige som faktiskt hyr ut instrument en tid?

    Jag är verkligen superintresserad utav en MPC1000 för att leka loss med och se om den funkar för mig, visserligen skulle man kunna köpa den direkt och hoppas på det bästa. Men eftersom jag skall köpa den ny så blir det ju några lappar mer än begagnat, anledningen till att jag vill köpa den ny är eftersom jag hört att äldre versioner av MPC 1000 kan ha problem med sina pads att dom lossnar etc. och då vill jag ha garanti och så vidare. Just andra versioner av MPC är inte så intressant för mig (jag har läst tillräckligt mycket info för att inse att det just är MPC1000 jag skall kolla in extra noga).

    Men nu till problemet att köpa den direkt; Om jag köper den och den inte funkar för mig och jag väljer att sälja den.. Fifan, då smäller tjejen av.. Jag har gjort så en gång för mycket om man säger så.. därför är det mer eller mindre kritiskt att den skall funka för mig!

    Hjälp någon?
    Jag tror att om du skickar ett mail till j antoni, så är han nog inte helt oävet inställd till att hitta en lösning... JAM har alltid haft utomordentlig service och är tillräckligt unga i sinnet för att inte dra sig för någon kreativ lösning... öppet köp t.ex. eller kanske rent av "hyr/lån" en helg eller så (och bor du i sthlm kan de säkert få någon i personalen att smita hem till dig, eller kanske rent av din donna kan hämta upp den på JAM istället)..



    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  4. #4
    Superdigital
    Usch... Jag beklagar verkligen. Jag vet hur det är att tvingas avliva husdjur...

  5. #5
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Precis som don säger så har du ju öppet köp, bara att testa på. Är man trogen kund brukar man ju inte ens behöva betala först utan kan låna hem lite vad som helst för utvärdering.

  6. #6
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    @TMB: Jag har tänkt på göra det men saken hör ju att det låter ju så dumt (eller iaf vad jag tycker) -"Ah, tjena.. Jag har agorafobi så jag kan inte testa sakerna i eran butik.. kan ni inte låna ut dom?". Såklart betalar jag gärna en liten hyra för instrumentet ifråga några dagar för i lugn och ro få känna av hur det funkar för mig.

    @Don: Mm, Jam har ju onekligen bra service - men som jag skrev där uppe ^. Eller så får man väl samla mod och fråga, vad är det värsta som händer? Att man blir piskad av 5 m tele-kabel?

    @Superdigital: Han ligger och sover igen, vi har vart ute idag.. Jag fattar inte riktigt det ännu, han skulle bli 16 år den 12:e December. Han är fortfarande "pigg" för att vara 15 bast men hans leder orkar inte mer, han kan inte ställa sig upp utan man får hjälpa honom upp och han har ont.. jävligt ont och det gör ont i en att höra honom så..

    @eskimo: Jag är ingen "trogen" kund på det sättet, jag har aldrig vart personen som synts varje dag i musikaffären / kommit in för testa nya korg-synthen utan jag är personen som tillslut mejlar och frågar om det jag är intresserad utav. Så därför har jag väl inte direkt ett ansikte i någon butik och därför inte är en "trogen" kund

  7. #7
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Oj, jag är hemskt ledsen för hunden. Sitter här på jobbet och blir tårögd bara av att läsa...
    Har varit med om liknande situationer ett par gånger, så jag förstår hur det känns. Det är ju liksom familjemedlemmar det handlar om...

    Om du inte får napp här föreslår jag att du gör som Don säger och skickar ett PM eller mail till mr Antoni. Borde ju inte vara något som helst problem för en affär som JAM att fixa det här!
    Förstår att det kan va knepigt att ta kontakt, men via mail borde det väl vara enklare? Det är ju dessutom stor chans att Johan kommer att läsa det här...

  8. #8
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    @android: Mm, jag har vart med om det ett par gånger också.. Det är för jävla hemskt helt enkelt. Det tar på en så in i h-vete, jag vet att det här är det bästa för honom eftersom han har så jäkla ont. Förra året blossade hans reumatism upp också så det var en tung tung vinter för honom och vi köpte värmedynor/täcken för att lindra det mesta.. Det kommer inte funka iår eftersom det inte "bara" är reumatismen som kommer göra ont i år.. Hans höft är helt slut, väldigt sliten..

    Ja, alla säger ju att jag skall kolla med Antoni.. Kanske hivar iväg ett PM idag till honom, som sagt man förlorar ju ingenting på att testa iaf.. Dom kanske har ett demo-ex dom kan låna ut över en dag eller så

  9. #9
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Hmm, det känns jäkligt absurt att diskutera min älskade hund samtidigt som jag diskuterar musikpryttlar här i.. Det känns väldigt olustigt helt enkelt.. Så jag ber folk att sluta diskutera min hund här i (även om det var jag som drog upp det ifrån början men..) det är svårt.

    Tack.

  10. #10
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Oavsett om du är trogen kund har du ju öppet köp så handla på, och lämna tillbaka det du inte vill ha.

  11. #11
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    @eskimo: Jo, skall kolla in det också som sagt.. Anledning till hyra/låna instrument är för att det känns bättre än att köra på öppet köp. Visst, öppet köp är ju jättebra men jag vill helst inte köpa nånting bara för att först testa om du förstår vad jag menar.

  12. #12
    agoraph0bia
    agoraph0bia är inte uppkopplad
    agoraph0bias avatar
    Senior
    Sådär nu är ett brev skickat till Herr J antoni. Får man se vad som händer och fötter. Nu skall jag iaf gå ut med dottern och leka i sandlådan.

  13. #13
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Öppet köp existerar väl inte längre? Är väl iofs upp till butiken att ha det. Där jag jobbar finns det inte öppet köp längre.
    Men de på JAM är väl trevliga, har iaf ingen dålig erfarenhet, iofs har jag bara snackat i telefon nån gång. Iofs för några år sedan då jag var storkund.. hehe. Har inte köpt nåt på flera år nu därifrån. (Plus att de aldrig fixade rätt batterilucka till min mc-202.. )

  14. #14
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Är ju inte lag på det men jag tycker de brukar ha det. Och har de inte det får de minsann inte mina slantar. Och har de redan mina slantar så ser jag till att få tillbaka dem ändå om jag inte är nöjd.

    Det ligger nog i allas intresse här att handla på ställen där kunder behandlas som kunder. De andra kan man skippa och isåfall handla från tyskland om man är sniken.

Liknande ämnen

  1. Låna hem instrument?
    Av nurfen i forum Allmänt om musik
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:41
  2. Instrument av is
    Av jgb i forum Övriga instrument
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •