Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Låtförfrågan - Filterhouse med 'All I Do'-slingan.

  1. #1
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran

    Låtförfrågan - Filterhouse med 'All I Do'-slingan.

    Jag försöker komma på vad en låt heter, som spelades en hel del på bl.a. P3 runt ~1999-2000 eller kanske något år framåt. Filterhouse, troligtvis med nån manlig sångare, och så elpianoslingan (de första 4 sekunderna typ) från Stevie Wonders "All I Do". Tror det var i samma sväng som när Armand Van Heldens "You Don't Know Me" slog igenom, skulle inte undra mig om det faktiskt var Helden som låg bakom även den låten.

    Vet dock inte vad låten skulle kunna heta, det är i alla fall inte Cleptomaniacs cover på "All I Do" det handlar om. Någon som har en idé?

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Cleptomaniacs verkar vara den enda version som dyker upp om man söker igenom P3s spellistor.

    Cleptomaniacs hade med Bryan Chamb på sång. Men du säger ju att det inte är den. Hm. Finns en del bootleg/whites med remixer på All I Do och dessutom en massa remixer på Cleptos version.

    Roy Davis Jr har också gjort en version. Minns inte hur den låter just nu.

  3. #3
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Jag har ett intryck av att enbart elpianoklippet användes från Wonder-låten, så den kan ha hetat vad som helst. Klurigt klurigt. Hittar inget fruktsamt i mina google-sessioner.

    Slängde ihop ett litet klipp hur det kanske kan ha låtit (här är trummorna givetvis från Armands låt), kanske kan det trigga nå'ns minne.

    http://biphome.spray.se/encore/misc/wonder_beat.ogg

  4. #4
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har en whitelabel 12" där Stevie ylar, den släpptes senare med nyinspelad sång av just Bryan Chambers. Någon annan variant känner jag inte till.

Liknande ämnen

  1. Känner ni igen denna här slingan?!
    Av djenrique i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 13:54
  2. Vem är kompositören till piano slingan?!
    Av Nelson i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 16:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •