Sidan 4 av 40 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 2397

Ämne: x0xb0x

  1. #181
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ska hitta en BOM så får jag se. 105 för PCB + de komponenter som är jobbiga att sourca är ju OK.

  2. #182
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jäklar vad prylar det var. Jag väntar med en MB-808:a jag. Dels cash och x0xb0xen känns viktigare..

  3. #183
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jo, jag har egentligen inte råd att lägga ut 1000 spänn till ens.. och tull på x0xb0xen på det. Men vore synd att missa ett så grymt kit - det kommer inte göras i några större mängder.. moogah har redan jobbat två år för att komma såhär långt.

    Lär ju inte vara något bra första projekt för att bygga något iaf. Jag borde egentligen göra någon grej något pedalprojekt innan x0xb0xen, typ PT-80 delayet eller så

  4. #184
    kallback
    för er som missade TM3030 så ska den fixa gateade acc\slide filterdippar och öppningar likt originalet

    då själva midi interfacet aggerar\analyserar en TB303--SEQ som tuggar midi istället för NIPPONsnakket internt ..

    \\\ post innan e delete... handlade om trummor \\\
    Senast redigerat av kallback den 2007-06-12 klockan 20:19. Anledning: det suger att inte kunna fota med en lur på dåliga batterier .. så man får pixelFEL!!! så snyggt JU. är vid lake blueRED!!!

  5. #185
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Nu har den kommit! 743 kr i tull : |

  6. #186
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    hinner du klart med den innan norberg?

  7. #187
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Vi får se! Jag ska bygga någon gitarrpedal eller något först tänkte jag (har inte lött sedan högstadiet!). .. men jag har en kompis som redan byggt sin som är händig som ska guida mig i byggandet - så det beror lite på hur han jobbar och så.

    isf kanske vi tar med oss varsin. världens största x0xb0x-orkester hittills? kallback bytte kallbackad 303 mot en araya-x0xb0x eller hur var det?

  8. #188
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Och jag har pajat min x0xb0x lagom till festivalen.. nu är båda utgångarna döda

  9. #189
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Oj, den pajjade väll på förra nbf med? den är nog rädd för att träffa kallback där...

  10. #190
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    nä.. förra året så vart den bara fylld med vatten.. så den fick gömma sig redan innan den hann bli inkopplad

  11. #191
    kallback

    sokkan hoppade igång!

    ÖHUM

    → PATT. EDIT:

    Fick i gång min nyss.. och måste ha glömt bort att man kan realtidsprogramera "sokkan" on the fly med rinnande seq.

    - ändra noter + U/D/A/S info etc på det step seq lampan e på,...troligen e all synk avstängd

    Jäkligt synd att den stannar när man byter 'WRITE` \`PLAYsynk mode'
    önskan skulle ju vara att kunna gå över från WRITE → PLAY → WRITE med en rullande SEQ och bibehållen SYNK~

    Tror ni detta går att fixa så allt flyer på?
    då blir det ju genast kalas á la "6ø6\xbase-prgramering" för hela slanten

    det låter som att det går att bläddra mellan olika pattern i 'WRITE' RUN-mode ozo men då kan man inte blocka patt. vad jag vet ännu...e lite förvirrad f f


    Eller gör jag fel ??


    har aldrig kollat i manualen, men mitt OS e väl åndå så fördärvad att den inte går att realltera till..jämför AKAI → JJOS på MPCerna. (har knappt haft igång min innan den blev julgransbelysning av hela OS-slanten (intern punka i CPUn) Ej heller sedan febrik brände om mitt OS i den i höstas)
    Senast redigerat av kallback den 2007-07-21 klockan 17:59. Anledning: Ω e enda jack med ljud i - nåt e f f galet med den

  12. #192
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    zthee: mb-808kittet kommer bara i två omgångar, och om jag hinner betala till slutet av månaden så hinner jag kanske precis på sista svansen i andra omgången, sen blir det inget mer (men partslist och scheman finns ju naturligtvis kvar)

  13. #193
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    kallback: OS:et är ju opensource, så det finns en del olika hack av OS:et, verkar finnas 3-4 st som är aktiva och vettiga... araya, hade inte du gjort någon liten ändring till firmwaren i din låda?

  14. #194
    kallback
    \\ några oktaver till e det
    → om man transponerar ner från lägsta oktaven så drar den i väg uppåt, går att göra snygga slides mao...

    den e hans jag har \ det e min nu
    -- det e en merge gällande os i den har typ alla varianter-i-ett- och nu har det blivit julgran igen! (alla dioder lyser) sukk!
    satt och lödde om alla flatkablar som glappade (som troligt vis virrade till proessorn, har ju hänt förut!) men hopar igång effter att man har bränt om OSet..

    nu önskar jag att nån ägare av en "sokka" kan bränna om "mitt" os i min processor i sin egen låda (swoppa processor och skjuta på min CPU i en annan låda).. min e arg och e helt okontaktbar just nu...

    → man ska aldrig roppa hej...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	julgröt.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	35,3 KB 
Id:	12860  
    Senast redigerat av kallback den 2007-07-22 klockan 20:28.

  15. #195
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Äntligen är oscilatorn fixad tack vare en kompis med hökögon. jag hade kortslutit två resistorer med en lite klumpig lödning.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00203 (kopia).JPG 
Visningar:	79 
Storlek:	66,5 KB 
Id:	12961  

  16. #196
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Kallbacks industri-sokka var och hälsade på mina sokkor häromdagen och fick sig ett nytt OS. Jag konstaterade att jag tyckte min höger-sokka(#466) lät bäst och att min vänster-sokka(#20) behöver en omprogrammering av processorn, undrar om det är försent för det där utbytesprogrammet för de ~50 första de hade för två år sedan...?

    Borde inte en massa 99:or ha fått sina nu? Skulle inte alla som beställt fram till i maj i år ha fått sina i den senaste batchen?

  17. #197
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag har inte hört ett knysst faktiskt...men jag beställde nog senare än maj. Jag har för mig att jgb sa att ha inte hört något heller.

  18. #198
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag har inte heller hört ett ljud. Men eftersom jgb är före mig på listan så räknade jag med att han skulle tala om om han fick något bekräftelse mail..

  19. #199
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har inte hört något heller.

  20. #200
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag har inte heller hört ett ljud. Men eftersom jgb är före mig på listan så räknade jag med att han skulle tala om om han fick något bekräftelse mail..

  21. #201
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Men i FAQn:

    http://www.ladyada.net/make/x0xb0x/FAQ.html

    så står det:

    "As of late 7/21/07, everyone before 5/23/07 has been sent mail. If you did not receive mail you probably have the email in your spam folder."

    Det borde ju vara alla ni... märkligt... Finns risk att ni missar det om mailet fastnat i något spamfilter.

  22. #202
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag mailade och frågade hur det stod till. Får se om jag får svar.

  23. #203
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Hon svarade just på mitt mejl jag skickade om en annan sak för en kvart sedan, så om hon vill svara gör hon det nu skulle jag tro.

  24. #204
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    support@...-adressen? Då är det bara att hoppas på svar då.

  25. #205
    kallback
    diesel-sokka v.s #466 & #20
    Lite skummt att dina noter *plingar* distinkt på attacken, för ren-trig'ade noter utan slides före (dina spelar med ett annat\hårdare plektrum) --- min smetar\löddrar mer i jämförelse --- det fanns ju en hypotes, men jag gillar faktiskt betendet på smutsen och låter det vara...



    Citat Ursprungligen postat av Frebrik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kallbacks industri-sokka var och hälsade på mina sokkor häromdagen och fick sig ett nytt OS. Jag konstaterade att jag tyckte min höger-sokka(#466) lät bäst och att min vänster-sokka(#20) behöver en omprogrammering av processorn <...>
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-08 klockan 00:35.

  26. #206
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag har precis plöjt genom mina 6000 emails i min spamfolder. Där fanns det inget. Så jag drar iväg ett mail till support@.. jag med och så får vi se vad som händer.

  27. #207
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Inget svar än. Bummer.

  28. #208
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Inte jag heller.

    Hoppas hon svara imorgon! Jag får ju tillbaka mina skattepengar på fredag liksom!

  29. #209
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    zthee: såg du mitt PM?

  30. #210
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Frebrik, Ja, jag såg det - Tänkte jag svara på det när jag väl får en bekräftelse om att jag faktiskt ska beställa - Men jag är på, så det är inga problem!

  31. #211
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Koolt! Jag sitter nämligen och funderar på att köpa ett AVR-programmeringskit, men jag behöver egentligen inget... Fast det vore iofs skoj... undrar om dar303 har något till salu...?

  32. #212
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Tja!

    Jag ska kolla i gömmorna, kan ha något. Pic är mer min grej men jag har för mig att jag hade ett par AVR-kit också...

  33. #213
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Juste! ELFA vill ha hutlöst mycket för sitt utvecklingskit...


    Jag hittade lite färg i skafferiet så mina har fått lite färg nu. Återkommer med bilder, just nu är jag för yr i bollen av alla ångor för att fota. Det blev inte jättesnyggt på balkonggolvet, man ser en fot i silhuett på ett ställe i färgen...

  34. #214
    kallback
    en grott\balkongstencil, av en fot-siluett i silver eller :]

  35. #215
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ingen som fått svar?

    Jag kollar mailen typ var 5:e minut.

    Ni som fick svarsmailet från henne första gången? Vad står det i det och vilken adress kommer det ifrån? (PM:a om det känns dumt att posta främmande människors e-mail så här lite spontant i tråden).

  36. #216
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kallback Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en grott\balkongstencil, av en fot-siluett i silver eller :]
    Haha, jo, lite som de där grottmålningarna i Australien. Jag hoppas att färgen mest sitter i smutsen så att jag kan få bort det...

    Fast det blev inte silver, jag hade ingen silverfärg, det blev två olika färger som jag köpt för ett tag sedan till ett annat projekt. Väldigt 303-iga färger skulle du tycka tror jag...

  37. #217
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    När jag köpte min så fanns inte det system som är i gång nu, då var det bara de 100 första som skulle få någon överhuvudtaget.

    Min gissning är att det kommer från support@-adressen, det verkar vara den hon använder för dylika ärenden.

  38. #218
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Min har stått i kartong sen i juli. Måste spara pengar så jag kan köpa multimeter o lödstation o dyl.

  39. #219
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Lite färg senare så blev det såhär. Klassiska 303-färger. Vänstersokkan är den röda och högersokkan den blå såklart. Med på bilden är även tyska kusinen ML-303 vars sågtand låter som en geting i en tändsticksask och ovanför den ett par österikiska dist-lådor av typen AT-1 i matchande färger.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild-03.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	16,8 KB 
Id:	13067  

  40. #220
    kallback
    ah! blåRød!!
    - slälvklara färger!


  41. #221
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    frebrik: är de där tb-303 anpassade specialtillverkade distpedalerna värda pengarna? finns de att köpa som kit?

  42. #222
    kallback
    det e fan att det inte går att köra blueGrass på xoxbox.. (eller jah .. kan det inte)

    ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ
    altemark -- apapapap! .. BX4\8\16 \ → du har en ju! + tascam M~serie ħumpa overdrive...

    eller hörlur ut på sokkan - då distar det internal på min iaf med full gas - behövs ingen dedikerad EXT'distbox

    gitarrist javisst! - men tar andra vägar ;]
    febrik - du har väl aldrig behövt använda dom heller?

    ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

    <swopar tillbaka till full~pulse trassen Q9\10 -- börjar bli sent ;]>
    - kör en repa ibland lite högt mellan blueGrassTRacken

    diggar soundet i den jag fick av dig febbe (har några fr OAKLEY TB3030-caset att swoppa mellan)
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-11 klockan 00:25.

  43. #223
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Jag köpte AT-1:orna som kit, men jag tror inte han tillverkar några längre...:

    http://www.beepworld.de/members52/ac...ntertool-1.htm

    De kostade typ ingenting, 150:- styck eller något, lådan och rattarna var dyrare. Jag kör mina på 9V batteri i stället för 12V, mer praktiskt och låter bättre tycker jag.

    Kallback: jag har inte använt dem eftersom jag inte haft några lådor till dem och de satt monterade i en prototyp-panel i min modular tills i onsdags. De låter lite tyskt om du förstår vad jag menar...

    733:an du fick av mig var en bra en, märk den så att du vet vilken det är.

  44. #224
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Jahaja, har precis börjat titta på källkoden till firmware i sokkan. Problemet är tydligen att det är fullt... Svårt att stoppa in ny funktionalitet när man har ca 100 bytes att tillgå.

    Jag har i alla fall stoppat in tap-tempo på temporatten och momentana RAS-tryckningar i 1.05, skall se om jag får tag på lite shuffle att stoppa in också. Det borde gå att få in funktionalitet så att det går att switcha mellan play och edit utan att maskinen stannar...

  45. #225
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Altemark, vill du inte hellre slippa se åbäket?

  46. #226
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Svar från Ladyada.

    sadly i made a typo, it should have been 3/23
    Så ligger det till!

  47. #227
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Ah, ja, det låter troligare med tanke på att det brukar vara 3-4 månaders väntetid.

  48. #228
    kallback
    sokka hambo hmm det e ju 6 oktaver i denna
    sorry att det digitaldistar på line in på skitkortet

    febrik - detta e med din trassepå Q9
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 19:19. Anledning: använder alla 6 oct i patternet

  49. #229
    kallback
    acid gekkon: hehe, ja man får nog köra en kagge och trumm i huvet

    har alltid ett HH-tick i huvet typ:
    kört igenom det mesta nu gällande FW\OSet ikväll - finns massor med rena features - buggar man blir glad av

    anser att Daniel Arayas mergade firmware är väl sytt \ stabilt på en välbyggd maskin - tror inte alla grejjer man kan göra på den var beräknade från början ;]

    det finns ingen ` feature' manual (likt TB303) så man få upptäcka alla grejjer & hur det funkar \ inte funkar själv...på gott och ont -- vill ni testa det, så går det bra att PMa \maila + kan hjälpa till med ev frågor\klurigheter

    Citat Ursprungligen postat av Frebrik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jahaja, har precis börjat titta på källkoden till firmware i sokkan. Problemet är tydligen att det är fullt... Svårt att stoppa in ny funktionalitet när man har ca 100 bytes att tillgå.

    Jag har i alla fall stoppat in tap-tempo på temporatten och momentana RAS-tryckningar i 1.05, skall se om jag får tag på lite shuffle att stoppa in också. Det borde gå att få in funktionalitet så att det går att switcha mellan play och edit utan att maskinen stannar...
    gøøth

    -- jo det blir väl så att man får offra några funktioner om man ska in med nya - men rätt mkt går väl att byta ut?

    - letar buggar i sokkan
    - verkar fint stabilt nu när allt e på plats i den utan glapp

    shafflet e lite skumt mellan step 2->3->4 varannat varv på samma pattern ..

    blir organsikt ---> shaffelDiff

    \\ fann det!!
    - lägger man noll info på step 16 (eller void info på last step ) så beter den sig så! med vanlig not info på last step klukkar den på som vanligt med shafflet .. det e en organsik feature...i ` kallback OS '
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	shaffelSokkDiff.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	19,3 KB 
Id:	13146  
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 22:00. Anledning: topnote

  50. #230
    kallback
    \\ http://www.icb.se/araya/x0xb0x.html e det det jag har föresten??


    - för att förlänga noterna så kör man rest + slide i programeringen + går att D\U pitcha svansen+lägga accenter på den också för ENV MOD efx

    i pattern edit mode SKA man spara med dubbel-klick på DONE om man vill skriva över det man editerat

    annars på första trycket sker valet av pattern nummer \ bank där man vill spara \ kopiera \ skriva över det hela till .. det e vällan det viktigaste... tror det fuknar som vanligt annars - har knappt kört org-OS

    shaffel mängd läggs på med dubbel-klick på next i alla R\S-lägen (ej edit)
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 22:18.

  51. #231
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Hambon gillade jag.

    Jag stoppade in lite shaffel häromdagen, jag har också sett till att man kan shifta till edit utan att den stannar, men det går inte att editera än, kanske i morrn om jag får tid. Jag tror att det går att få in så att det går att loopa delar av ett mönster också i sokkan utan att ta bort något.

    kallback: jag tror att ett problem med din är att OS:et inte får plats i CPU:n så allt finns inte med, då kan den vrålhänga sig helt plötsligt och t o m bli helt uppfarkad.

  52. #232
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Problemet med en del av de där moddarna är att de är fult gjorda, det är därför shafflet beter sig konstigt om man inte har ett jämnt antal steg tex. Jag vet bara inte om jag orkar snygga till allt, kanske, om jag får ont om plats...

  53. #233
    kallback
    jag har ju löst det där med statiska shafflet på varje varv i patternet
    man får inte gå för lång ner i oktaverna eller upp på noterna (man void'a notinfon då) oktav 7 eller 8 ner\upp

    jag kör på detta en stund ska kolla alla synkgrejjer bara i ett längre uthållighets test med en TR626

    nais med att byta till WRITE i RUN, min spottar ur sig synk i edit dock, men man kommer ju inte där ifrån :]

    jo det vore bra om man kan loopa mellan step 6 och 14 etc typ
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 22:29. Anledning: har varit lite mkt pattern edit i RUNläget även på 99 känner jag... 99elit edit feature

  54. #234
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kallback Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jo det vore bra om man kan loopa mellan step 6 och 14 etc typ
    Ah, är det så man vill ha det? Jag tänkte mer att man fick välja typ första halvan, andra halvan, första/andra/tredje/fjärde fjärdedelen... inget mer... Jag skall fundera på om det är lätt att fixa valfria loop-punkter...

    Hmmm, det vore iofs najs om man kunde välja att loopa mellan 13 och 6, så körde den de 8 16-delarna baklänges(eftersom jag angav 13 före 6)... Eller hur?

  55. #235
    kallback
    nu har jag bara realtids last step för 1\2\4\8-step loop
    + realtid valfri last step
    + friläge samt
    + även omstart av patternet .. restet till step 1

    alt med DONE+1234567-knapparna

    skulle ju vilja ha DONE+8 + 8 för en step-loop mitt i \ realtid


    \\ men om mitt OS rinner över alla bredder får man kanske ta bort MIDI PLAY, RANDOM + KEYBOARD ...känns som att det inte hör hit default : ]
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 22:54. Anledning: \\ DONE e det ju! sorry - borde stå MODE :]

  56. #236
    kallback
    en grej som e rätt bra är ju faktisk att kunna skifta patternet back\fram i tid...för att lägga patt. offbeat

    nu e det `MODE' + PREV\NEXT när man synkar med andra grejjer .. men tyvärr kluckar det rätt illa om man inte e tight i shafflet.. jag vet inte om det e värt att ha det kvar då, haahh
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 23:01. Anledning: summasumarum -- tror det går att banta och få in lite featureas i mitt spräckta!

  57. #237
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Det där med dubbelklick på done, är inte det lite risigt? Jag funderar på att lägga in den där modden så att man kan välja bank, men använda mitt gamla vanliga trick med att man måste hålla nere DONE, välja bank+pattern, sedan släppa upp DONE, så har den sparat och bytt till det valda.

    Lite som i play-mode, håll nere DONE, välj startloop+slutloop, släpp upp DONE.

  58. #238
    kallback
    jag kan ju inget om hur det funkar - men e lite rädd att man mister fratures om man renskriver det hela ;}

  59. #239
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Hmm, börjar bli en del nu, jag skall kolla upp det där med MODE+PREV/NEXT, verkar smidigt. Shafflet blir uppfarkat säger du? Det beror nog på att shafflet bara lägger en delay på varannan oavsett längd etc på mönstret.

  60. #240
    kallback
    Citat Ursprungligen postat av Frebrik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där med dubbelklick på done, är inte det lite risigt? Jag funderar på att lägga in den där modden så att man kan välja bank, men använda mitt gamla vanliga trick med att man måste hålla nere DONE, välja bank+pattern, sedan släppa upp DONE, så har den sparat och bytt till det valda.

    Lite som i play-mode, håll nere DONE, välj startloop+slutloop, släpp upp DONE.

    ska ta en funderare istället!!
    Senast redigerat av kallback den 2007-08-18 klockan 23:23.

Liknande ämnen

  1. DIY: x0xb0x - Ny TB303 Klon
    Av eXode i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2024-03-05, 17:04
  2. Trasig x0xb0x! Hjälp!
    Av outshape i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 11:27
  3. Ny x0xb0x-låda
    Av odlarn i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 15:46
  4. x0xb0x
    Av Newmans i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 17:41
  5. Intervju med x0xb0x-ladyada
    Av false messiah i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 12:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •