Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Acid Pro

  1. #1
    mr twilight

    Acid Pro

    Hej

    Är helt ny här på 99music. Har kollat runt lite grann och hittar nära på ingenting om Acid Pro, vilket jag använder mig av, och har gjort sedan 1999. Tycker att det är ett enkelt men ändå väl utrustat prog. Fyller i alla fall mitt behov. Någon annan som testat det och så.

  2. #2
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Hej & välkommen!

    Acid Pro måste väl vara en variant av Acid Music va (eller om det är samma)? Tror det är flera som använder det här på forumet, bland annat jgb vill jag minnas.

  3. #3
    asha
    Jag har testkört ACID Music Studio 6, som väl är en nedbantad version av ACID Pro, några veckor nu...

    ...Och det är nog inte ett program som jag skulle använda som nr.1 sequenser men kan tänka mig att skaffa det för att bygga upp loopar i och så. Gränssnitt och arbetssätt är sådär tycker jag men den automatiska tidssträckningen och det enkla pitchandet är ju himla smidigt och välljudande...

  4. #4
    mr twilight
    Tycker just gränssnittet är perfekt och inte totalt förvirrande som i vissa andra prog. Visst har progget brister och kanske är bäst för att bygga upp ett komp men visst kan man snickra i hop kompletta låtar utan problem om man vill. Allt beror ju på hur avancerad man vill vara och givetvis på resurser. Jag gör allt helt loopbaserat. Men håller som bäst på att kolla upp vilken keyboard jag ska investera i.

    Nej jag är nöjd med progget men visst har jag sneglat på andra, te x Ableton ser intressant ut.

    Kolla gärna in min hemsida - http://www.twilightinferno.com

    Finns även på ArtistLaunch -
    http://www.artistlaunch.com/artist4.asp?artistid=4600

  5. #5
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Finns det nåt sätt att "override":a textformatering liknande ovan? Hade varit skönt...

  6. #6
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Verkar vara nerlagd produkt numera...har inte sett uppdatering på flera år nu:-/

  7. #7
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar vara nerlagd produkt numera...har inte sett uppdatering på flera år nu:-/
    Fick med Acid i en Humble Bundle för en tid sedan. När jag köpte Vegas 11. Installerade det men avinstallerade det en kort stund senare. Soundforge fick stanna kvar. Man är lite av en nostalgiker ändå..

    Hade man inte haft så många DAWar. Vet inte med stabiliteten osv. eller om de uppdaterar. Känns lite som en övergiven produkt...

    Både Magix, Corel och Xara gör så att de säljer äldre fullskaliga versioner på Humble Bundle, sen pepprar dom en med uppdateringsmail. Menmen,, det är priset för att köpa nåt från dem.

  8. #8
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Hittade detta, de slutade tydligen utvecklingen 2020 enligt denna personen..

    https://www.magix.info/us/forum/acid...uest--1326098/


    SP. wrote on 6/10/2023, 2:55 PM
    @DyReck411

    Magix got so many daws sometimes I think its hard for them to just concentrate on one

    They sadly stopped ACID development in 2020. They only released maybe two or three bug fixes since then. I don't think there will be "real" new version from Magix. There might be a new one with new plugins like the release of ACID 11 + Brainworx, which had no new features other than VST plugins.

Liknande ämnen

  1. acid :)
    Av red_tag i forum Skivor & artister
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2019-07-23, 20:12
  2. [kmplx007] kmplx acid 2 - sjukt fet gratis svensk acid!
    Av oerfil i forum Skivor & artister
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 11:43
  3. Acid?
    Av Imported Johannes i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:29
  4. ACID & Phuture - Acid Tracks
    Av dar303 i forum Skivor & artister
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 18:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •