Sidan 17 av 19 FörstaFörsta ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SistaSista
Resultat 961 till 1 020 av 1083

Ämne: Access Virus A, B, C, TI, TI2, SNOW, Polar, KB/KC , Rack /XL, Indigo 1/2, Classic (B)

  1. #961
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    TI2 Polar står dock med 1-3 dagars leveranstid hos DJ Service, och TI2 Desktop med 20-40 dagars (!) leveranstid. Det senare låter lite som en glitch någonstans (dvs någon slags automatisk förutsägelse baserat på tidigare data) men Polar verkar finnas i lager. Håller ändå med om att det ser ut att vara på utdöende.

  2. #962
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Ti2 har redan återlanserats en gång tidigare och den har funnits på marknaden längre än många andra syntar idag.

  3. #963
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ti2 har redan återlanserats en gång tidigare och den har funnits på marknaden längre än många andra syntar idag.
    Yes och den har stått helt still på feature updates senaste åren dax för en ny modell! Superbooth 2019... I want to believe! *X-Files theme music*

    Mailade emusic.se för cirka en månad sedan pga att det redan då stod kontakta oss för lagersaldo, fick till svar då att de skulle få in TI2 Polar då om 2 till 3 veckor.

    En del intressanta kommentarer till youtubeklippet om vad som hände emd Access Virus.

    https://youtu.be/Cwk7fK7uIUo
    Senast redigerat av Anubis den 2019-04-16 klockan 16:35.

  4. #964
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Tror inte det kommer en ny Virus nu. Men vore såklart roligt, särskilt om dom lagt till oversampling så den låter bättre!

  5. #965
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Nu står den som ”på förfrågan” hos thomann.de

    https://m.thomann.de/se/search_BF_access.html

    Känns lite långsökt att efterfrågan skulle vara så pass hög på virusen nu, så att de inte hunnit tillverka tillräckligt för att möta efterfrågan?

  6. #966
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Normalt samlar man ju bara beställningar till nästa batch. Särskilt nu när utveckling av nya produkter sker mot en annan marknad. (Kemper)

  7. #967
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Normalt samlar man ju bara beställningar till nästa batch. Särskilt nu när utveckling av nya produkter sker mot en annan marknad. (Kemper)
    Virus TI2 har ju dock alltid funnits att köpa online hos någon återförsäljare sen den släpptes. I synnerhet hos thomann. Finns inte hos dlxmusic nu heller.

    Enda stället jag hittar att man kan beställa är från access egna store

  8. #968
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Citat Ursprungligen postat av ricard
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hursomhelst så slog mig en sak med Virusen igår, den låter mycket bra, men det är lite för bra, lite som en stråkpatch på en Roland-rompler, låter kanon, men det är så perfekt så det bara blir slentrian när man drar in den ...
    Jo, det är ett problem som man får leva med och som även finns hos nyanaloger. För att komma runt problemet använder jag alltid detune i unisone mode och lägger på LFOer
    Men det är inte riktigt det jag menar. Det är helt enkelt för lätt att skapa bra analogljudande patcher på Virusen, medan hos andra VA-syntar (Blofeld och Nordlead2 t ex som jag har en del erfarenhet av) får man jobba lite mer, och resultatet blir inte alltid riktigt vad man tänkt sig. Å andra sidan så blir totalresultatet (dvs i den färdiga musiken) ofta mer spännande och intressant av samma anledning.

  9. #969
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Virus behöver inte komma med någon ny version då ingen ställt upp med ett alternativ. Hats off till Access för ett jobb gjort bra.

  10. #970
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En del intressanta kommentarer till youtubeklippet om vad som hände emd Access Virus.

    https://youtu.be/Cwk7fK7uIUo
    Riktigt intressant information. Jag gissar att han kommer drämma till med en rejäl best så småningom

  11. #971
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt intressant information. Jag gissar att han kommer drämma till med en rejäl best så småningom
    Yes jag håller tummarna inför varje superbooth så byggs förväntan upp, de har erfarenheten och ett unikt designtänk, för att kunna skapa något banbrytande igen.

  12. #972
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    [ Byta part på Virus A ]

    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar som att man gör det i Edit-menyn.
    Jag insåg häromdagen att man kan byta part på Virus b genom att hålla PART-knappen och trycka + eller - (Virus b har annars dedikerade PART-knappar för detta). Med tanke på att Virus A har de knapparna också skulle jag gissa att man kan göra samma sak där.

  13. #973
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Virus TI2 kommer inte att ha fortsatt stöd för den tillhörande mjukvaran "Virus Control Center på mac, då den inte kommer att uppdateras till 64-bit.

    Så intrycket blir att livslängden/support på denna synth blir mer och mer begränsad? Sett också i perspektiv på de senaste årens brist på Virus OS feature updates.

    Quote från Marc från Access på deras forum: "Virus Control Center will not work in future macOS versions. As it turns out, we will not be able to supply a solution for that. Sorry, I personally wish that I'd have different news for you.

    Virus Control will continue to work of course."

    https://www.virus.info/forum/index.p...-64-bit-macos/

    En tråd på gearslutz om folks olika positiva samt negativa upplevelser med Access support på senaste.

    https://www.gearslutz.com/board/elec...ms-access.html
    Senast redigerat av Anubis den 2019-08-10 klockan 23:47.

  14. #974
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Virus - konventionella ljud?

    Finns det?

    Köpte "tillbaka" en virus c av en väldigt trevlig 99:a för en tid sedan (saknade den ljudmässigt pga den kunde låta som allt mellan P5 till Sylenth1 ) men utan VST. Undrar om någon kan rekommendera någon ljudmakare (köpes eller fri) som främst fokuserar på 'klassiska' klanger?

  15. #975
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag vet inte om det hjälper just i frågan Virus C men jag lånade en Ti2 som jag gjorde 20-30 "normala" ljud på eftersom de "häftiga" ljuden inte impade på mig. Bästa du kan göra är att börja från patch 1 med en grundpatch som du gillar, sedan går det relativt fort att bygga på den patchen med nya ljud eftersom du känner ditt eget ljud s a s och vet vad du snubblade över sist.

  16. #976
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Jag har för mig den här ljudbanken var full med vanliga ljud https://www.robpapen.com/virus.html men annars är det ju som PF skriver lätt att göra egna

  17. #977
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vore det lätt skulle inte folk byta syntar stup i kvarten men det är doable!

  18. #978
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Just Virus C har jag inte haft men väl en Virus KB ett tag, och min uppfattning är att av alla de VA:s jag testat så är Virus:arna kanske bäst på att skapa "klassiska analogsyntljud", som verkligen känns "analoga" till sin karaktär. Sen finns det en massa andra features, fler och fler ju nyare variant man har, som återspeglas i tillgängliga patcher.

    Har ingen referns till någon ljudskapare dock, eller motsvarande ljudbank, men instämmer med föregående talare att om det är klassiska ljud man vill åt så är de relativt lätta att ratta fram själv.

  19. #979
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Tack för länken KRiS, den där ska jag syna lite mer

    PF, du har helt klart en god poäng. Jag är dock kriminellt dålig på att sätta mig och ratta ljud rent allmänt :-D men du har rätt i att det kanske vore det absolut bästa att sätta sig och göra.

    ricard, jo den verkar ju vara riktigt bra på klassiska klanger också (de få som finns i fabriksljuden) det har jag märkt.

  20. #980
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Rob Papen har gjort rätt många ljud i fabriksljuden.

    Problemet är väl att många har gjort en hel del "klassiska" men inte koncentrerat till en enda bank, i alla fall inte de som är gratis.
    Finns rätt många banker att ladda ner från Access'es egna sidor.

    Annars tror jag att det är Ultimate X Sounds som mer kontinuerligt släpper nya banker under sitt paraply.
    https://www.ultimatexsounds.com/accessvirusti

    Visserligen för TI men de borde funka även på C förutom de funktioner som inte finns i C (om de används).
    Finns demobanker om man vill testa.

  21. #981
    synthboy
    synthboy är uppkopplad nu
    synthboys avatar
    Veteran
    Dessa här gratis patcherna (syx-fil finns) är otäckt bra emuleringar av bla Elka Synthex.
    Ihop med någon extern analog phaser/chorus så blir det ännu bättre.
    https://www.perkristian.net/studio_viruskb.shtml

  22. #982
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessa här gratis patcherna (syx-fil finns) är otäckt bra emuleringar av bla Elka Synthex.
    Ihop med någon extern analog phaser/chorus så blir det ännu bättre.
    https://www.perkristian.net/studio_viruskb.shtml
    Wow. Galet bra

  23. #983
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    Å fan visste inte att det fanns KB version.

  24. #984
    synthboy
    synthboy är uppkopplad nu
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wow. Galet bra
    Ja man tappar hakan lite. Jag tror upphovsmannen vann en tävling om bäst Synthex laser harps emulering på valfri synth.
    Hans patchar får mig att inse Virus storhet och dess orättvisa rykte om att enbart vara trance synth (vilket den gör galant med).

  25. #985
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Virushype! Let’s go!!

  26. #986
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Hmm, en bank man inte kollat in

  27. #987
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Virushype! Let’s go!!
    Jäs! : D
    Jag har länge länge tänkt att förvärva en TI2 keyboard men lägga så mycket pengar för en så gammal VA har tagit emot hitintills och den halkar hela tiden ner på priolistan : /

  28. #988
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäs! : D
    Jag har länge länge tänkt att förvärva en TI2 keyboard men lägga så mycket pengar för en så gammal VA har tagit emot hitintills och den halkar hela tiden ner på priolistan : /
    Dom har trillat ner rätt bra i pris senaste året eller så. Tror det har en del att göra med att dom inte har uppdaterat drivrutinen för moderna OS.

  29. #989
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom har trillat ner rätt bra i pris senaste året eller så. Tror det har en del att göra med att dom inte har uppdaterat drivrutinen för moderna OS.
    Ja, har sett några TI2 keyboard gå för ca 1200 EUR.
    Nya ligger de kvar där de alltid legat 2200 EUR ca.

  30. #990
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessa här gratis patcherna (syx-fil finns) är otäckt bra emuleringar av bla Elka Synthex.
    Ihop med någon extern analog phaser/chorus så blir det ännu bättre.
    https://www.perkristian.net/studio_viruskb.shtml
    Najsa ljud. Får kolla in dessa mer, tack för tipset!

    Hälsar nöjd Virus B innehavare

  31. #991
    synthetic
    synthetic är uppkopplad nu
    synthetics avatar
    Veteran
    har samlat ihop lite banker här:
    http://erha.se/~ronny/virus-kc/access.zip

  32. #992
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Är patcher kompatibla mellan modellerna? (Givet fler funktioner på senare modeller) ie, en virus A patch borde låta likadant på en Ti2 (förutom andra converters såklart)

  33. #993
    synthetic
    synthetic är uppkopplad nu
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är patcher kompatibla mellan modellerna? (Givet fler funktioner på senare modeller) ie, en virus A patch borde låta likadant på en Ti2 (förutom andra converters såklart)
    Ja. De kommer låta likadant och bakåt oxo så länge inga "nya" param används.
    Jag har haft A, TI och numera en KC (och Powercore Virus) och de låter identiskt. Jag gjorde även A/B-test mellan min A och KC med samma patchar och hörde ingen skillnad förutom att många patchar i KC hade Phaser på en del ljud men när jag stängde av den lät de exakt lika.

  34. #994
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har samlat ihop lite banker här:
    http://erha.se/~ronny/virus-kc/access.zip
    oj jäklar. det var en respektabel mängd ljud det. Tackar synthetic blir nästan till att avsätta typ en vecka för att gå igenom dem :-D

  35. #995
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Det som är så trevligt med Virusens grundljud. Kör man init preset så låter den ”konventionellt” by default, hur man än tweakar den sen, så länge man inte kör wavetables då. Om man inte specifikt är ute efter att simulera någon Waldorf-klassiker.

  36. #996
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Har en Synthex och måste medge att det var en bra kopia, särskilt som jag nu sitter och lyssnar i klena datorhögtalare och jämför med hur Synthexen låter i replokalens PA.
    I listan gillar jag mest Solinan. Den skulle jag gärna vilja ha, men jag kan för mitt liv inte bena ut hur jag får in filer i min Ti2.

  37. #997
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Beror på vad du menar med filer, om du menar presets så är det enklast att använda deras controlmjukvara och ladda/lyssna genom presets den vägen.

    I övrigt så laddar du inga filer in till Virusen.
    Firmware etc. körs när du uppdaterar drivers/mjukvara från access.

  38. #998
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Så där, ljud nedladdat för första gången. En gammal analognyttjare börjar nosa på 2000-talet.

  39. #999
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Palle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så där, ljud nedladdat för första gången. En gammal analognyttjare börjar nosa på 2000-talet.
    Nice! Det är sjukt vad tiden springer fram, nu är dessa VA-synthar i princip vintage. De har själva lyckats att bli klassiker och synthar som moderna/nyare synthar och plugins emulerar.

    Lite meta-VA över det hela.

  40. #1000
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Ja, här tycker jag att jag tagit ett hyfsat kliv in i nutiden, men har med knapp nöd äntrat det här årtusendet.

  41. #1001
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Inte jätteförvånande kanske, men den verkade sälja rätt bra ändå? Trots att den inte fick några aktiva updates på väldigt länge. Och support för TI plugin på mac var gameover sen ett bra tag tillbaks. Trist om det inte kommer en ny modell som ersätter.

    Access mastermind Christopher Kemper has confirmed to Amazona.de writer Sven Rosswog that the Access Virus TI2 has been out of production for a few months. So, the last units were produced in 2023, and everything that can now be found new are leftovers

    https://synthanatomy.com/2024/02/rip...continued.html
    Senast redigerat av Hjorten den 2024-02-08 klockan 02:24. Anledning: La till ett citat /admod

  42. #1002
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    "But there is hope for a new one. In a former interview, it was suggested that there might be an Access Virus TI3"

    Kommer inte hända om man med TI menar den typ av djupa integration som ambitionen var med TI2 tidigare. Det är på tok för mycket jobb att hålla sig ajour med utvecklingen av macOS för att det ska löna sig.

  43. #1003
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "But there is hope for a new one. In a former interview, it was suggested that there might be an Access Virus TI3"

    Kommer inte hända om man med TI menar den typ av djupa integration som ambitionen var med TI2 tidigare. Det är på tok för mycket jobb att hålla sig ajour med utvecklingen av macOS för att det ska löna sig.
    Samma känsla. Däremot skulle jag gärna se att Access släppte Virus TI som plugg OM det kommer en ny hårdvaru TI vore det toppen om man väljer samma upplägg som Roland Cloud, Arturia Minifreak m fl, dvs att släppa både hårdvara och direktmappad plugg

  44. #1004
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Riktig långkörare, Vintagesynth säger att det började 2009 med TI2 så 15 år!

    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ....Det är på tok för mycket jobb att hålla sig ajour med utvecklingen av macOS för att det ska löna sig.
    Inte om de använder något API i stil med Juce. Då behöver de inte bekymra sig så mycket för alla uppdateringar eftersom det mesta hanteras i API:t. Men det är ju knappast aktuellt längre i vilket fall. På den tiden det begav sig fanns nog inte Juce.

  45. #1005
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktig långkörare, Vintagesynth säger att det började 2009 med TI2 så 15 år!
    Ja, och om man räknar med original-Virusen som startpunkt så är vi väl tillbaka på 1997, så 27 år! Virusserien känns som en för syntvärlden ovanlig strategi att hela tiden bygga på föregående generation istället för att göra helt nytt hela tiden. Grundarkitekturen har man behållit även om den utökats och förfinats - dubbla filter och femstegsenveloper fanns väl med redan från början.

    Ett dilemma jag ser med Virusen är att den har alltid haft osedvanligt mycket digitala artefakter i ljudet. Det verkar inte ha hämmat dess popularitet, men det som var ok 1997 är kanske inte riktigt ok idag, egentligen. Men samtidigt vill man ju behålla virusljudet intakt så långt det är möjligt. (Sen vet jag inte om de jobbat på det undan för undan; jag sålde min KB bl a för att jag tyckte det lät fördj*vligt i de högre registrena speciellt om man inte hade andra omkringliggande ljud som maskerar det värsta, men KC:n jag har nu upplever jag inte som lika besvärande, även om det fortfarande är tydligt hörbart).

  46. #1006
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, och om man räknar med original-Virusen som startpunkt så är vi väl tillbaka på 1997, så 27 år! Virusserien känns som en för syntvärlden ovanlig strategi att hela tiden bygga på föregående generation istället för att göra helt nytt hela tiden. Grundarkitekturen har man behållit även om den utökats och förfinats - dubbla filter och femstegsenveloper fanns väl med redan från början.

    Ett dilemma jag ser med Virusen är att den har alltid haft osedvanligt mycket digitala artefakter i ljudet. Det verkar inte ha hämmat dess popularitet, men det som var ok 1997 är kanske inte riktigt ok idag, egentligen. Men samtidigt vill man ju behålla virusljudet intakt så långt det är möjligt. (Sen vet jag inte om de jobbat på det undan för undan; jag sålde min KB bl a för att jag tyckte det lät fördj*vligt i de högre registrena speciellt om man inte hade andra omkringliggande ljud som maskerar det värsta, men KC:n jag har nu upplever jag inte som lika besvärande, även om det fortfarande är tydligt hörbart).
    Jag har en stark känsla av att digitala artefakter i VA numera är ett plus snarare än ett minus eftersom riktiga analoger återigen är ganska lätta att komma över. Just jag är ingen Virusanvändare men även Waldorf har ju sina glitchar och PPG som är "värst" är populärast/dyrast.

  47. #1007
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Kör Virus B, det är en synthpowerhouse. OM än några år på nacken.
    Riktig rolig att göra ljud på. Allt det där med att de portats till nån plugg osv. rinner av mig.
    Det är fett med najs att stå och krana ljud på en Virus.

    Helt Ok att Access lägger ner, men synd.
    Hade önskat en framtidsworkstation med virus och sampling+16 hårddiskspår och separata ut.
    Sen vaknade jag med kudden i örat..

  48. #1008
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    +1

    Incitamentet att investera i VA måste vara något annat än att det ska låta som om synthen var byggd med analoga kretsar, läs: fri från digitala artefakter, annars är det nog bra att tänka ett varv till. Däremot kan man diskutera vilka artefakter som är önskvärda eller inte och då landar vi tryggt placerade i den enkom subjektiva värden.

    Äger virus a, b och TI2 och hur mycket jag än försöker inbilla mig att grundljudet i TI2 är identiskt med de andra så kan jag inte sluta att tycka att b låter bäst följt av a.

  49. #1009
    onar3d
    onar3d är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Den VAR plugg, men då bara till pro-tools hårdvara, när det begav sig.

    Den kör dsp-chip, orkar inte kolla vilka, men det var iaf samma som dåtidens pro-tools. Alltså, typ, år 2001.

    Kan tänka mig att dsp kod för specifika chip från 25 år tillbaka inte är helt lätt att porta till juce. Det är inte bara copy-paste rakt av.

  50. #1010
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Den fanns till TC-Powercore också.

  51. #1011
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Några observationer, kikade virus forumet nyss och hemsidan. Ur den sista batchen av Virus desktop så skriver folk där att det snålades in på designdetaljer. Virus logon på framsidan på träfärgade eller kanske var riktigt trä? Vet att min keys Virus TI2 hade riktiga trädetaljer, medans min Polar TI2 hade träimitation med påklistrad "trälist".

    I vilket fall, det känns väl inte som en slump kanske att de lägger ner synthen nu i dessa inflationstider. Och väljer att rikta produktionsfokus på sin Kemper amp. Denna synthen körde för övrigt en utgången modell av Motorola chip, som är samma som Nord Lead 3 hade 2 st av har jag för mig. Hoppas trots allt de utvecklar en uppföljare med dagens teknologi. Virusen har verkligen format dagens synth och VST's, samt gjort ett enormt avtryck i musik och film.

  52. #1012
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av onar3d Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den VAR plugg, men då bara till pro-tools hårdvara, när det begav sig.

    Den kör dsp-chip, orkar inte kolla vilka, men det var iaf samma som dåtidens pro-tools. Alltså, typ, år 2001.

    Kan tänka mig att dsp kod för specifika chip från 25 år tillbaka inte är helt lätt att porta till juce. Det är inte bara copy-paste rakt av.
    TDM hette väl ProTools hårdvaru-dspsystem? Riktigt seriösa prylar på sin tid och nej den koden portas knappast till Juce utan stor arbetsinsats. Men jag trodde det var styrning av Virus via pluggingränssnitt som var grejen det talades om men det kanske var både det och pluginversion fullt ut?

  53. #1013
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1

    Incitamentet att investera i VA måste vara något annat än att det ska låta som om synthen var byggd med analoga kretsar, läs: fri från digitala artefakter, annars är det nog bra att tänka ett varv till. Däremot kan man diskutera vilka artefakter som är önskvärda eller inte och då landar vi tryggt placerade i den enkom subjektiva värden.

    Äger virus a, b och TI2 och hur mycket jag än försöker inbilla mig att grundljudet i TI2 är identiskt med de andra så kan jag inte sluta att tycka att b låter bäst följt av a.
    Definitivt mycket subjektivt. Jag tycker man kan sammanfatta det i att man gillar/ogillar en maskins "personlighet". Även analogers brister (som ju är omfattande) handlar ju om det i slutändan.

  54. #1014
    synthetic
    synthetic är uppkopplad nu
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den fanns till TC-Powercore också.
    Japp, jag kör med det, 2st kort med multi-pluggen, dvs 8st instanser där varje är 4 multi med 32 röster.
    Sen har jag ju även min KC...och pluggen (som jag inte direkt använder).
    Använder mest Powercore-virus:en.

  55. #1015
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, jag kör med det, 2st kort med multi-pluggen, dvs 8st instanser där varje är 4 multi med 32 röster.
    Sen har jag ju även min KC...och pluggen (som jag inte direkt använder).
    Använder mest Powercore-virus:en.
    Åh snitsig setup!

  56. #1016
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma känsla. Däremot skulle jag gärna se att Access släppte Virus TI som plugg OM det kommer en ny hårdvaru TI vore det toppen om man väljer samma upplägg som Roland Cloud, Arturia Minifreak m fl, dvs att släppa både hårdvara och direktmappad plugg
    Det finns redan en fungerande Virus TI plugg ”Ostirus”, gjord av samma personer som gjorde Virus A-C versionen ”Osirius”, men dom har inte släppt TI-versionen pga att Virus TI fortfarande var en levande produkt. Not so anymore tydligen, och jag hoppas att dom därför släpper sin plugin snart. Deras Virus A-C variant funkar perfekt.

    https://dsp56300.wordpress.com/
    Senast redigerat av GMKA den 2024-02-08 klockan 15:19.

  57. #1017
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av GMKA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns redan en fungerande Virus TI plugg, gjord av samma personer som gjorde Virus A-C versionen ”Osirius”, men dom har inte släppt TI-versionen pga att Virus TI fortfarande var en levande produkt. Not so anymore tydligen, och jag hoppas att dom därför släpper sin plugin. Deras Virus A-C variant funkar perfekt!

    https://dsp56300.wordpress.com/
    Donerar du får du tillgång till betan.

  58. #1018
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Donerar du får du tillgång till betan.
    Det var mer än jag visste, tack! Ska donera direkt.

  59. #1019
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av GMKA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var mer än jag visste, tack! Ska donera direkt.
    Finns instruktioner på Discord.

  60. #1020
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Testade i några veckor och några 80 röster kom jag inte i närheten av Tycker KC duger finfint om man vill ha en modern Virus.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •