Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Boss Dr-880

  1. #1
    krajl

    Boss Dr-880

    Funderar på att skaffa en trummaskin som jag kan använda till demoinspelningar på min digitalporta.. Har kollat runt lite och det verkar inte finnas så jättemycket nytt på den fronten.. Någon som har koll på Dr-880:an? Tror ni den funkar till soul/R&B?

  2. #2
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    http://www.rolandus.com/products/det...80&PageMode=15

    litet resultat över slösurf... några ljud från burken iaf. sen är jag inte rätta personen och bedömma vilka ljud som passar till vad

    längre ner på sidan finns även klipp från NAMM.

  3. #3
    krajl
    verkar ju vara helt okej.. hittade en annan sida med lite visningar av den.. enda nackdelen är väl att den är lite dyr, finns för 4000 begagnad på musikbörsen.. ingen som har några andra förslag på trummaskiner?

  4. #4
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Köp en beggad Boss för en tusenlapp i stället. Annars har ju Zoom trummaskiner för strax över tusenlappen nya.

  5. #5
    krajl
    okej.. är det nån dramatisk skillnad i ljudkvalité på dem då? tänkte om man ändå ska köpa är det lika bra att köpa nåt rejält som jag inte tröttnar på efter att jag använt den tio gånger..

  6. #6
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Zoom är inget vidare. Skrev lite mer i den här tråden: http://www.99musik.com/forum/showthr...highlight=zoom

  7. #7
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Om ljuden är bra eller inte är ju väldigt subjektivt, så du måste lyssna själv. Kvalitetsmässigt så är de likvärdiga. Men trummaskiner överlag tenderar ju att låta väldigt kliniskt direkt ut ur burken och utan effekter, så vänta dig inte att det kommer låta som det gör på dina favoritskivor.

  8. #8
    krajl
    tror det lutar åt en dr-880 ändå, ska ner till göteborg imorgon och lyssna in mig lite.. bra att det är basprogrammering på den också, då jag inte äger nån bas..

  9. #9
    krajl
    det blev en dr-880, fick en ny för 4300 på 4sound i göteborg.. än så länge är jag nöjd, ljuden var överraskande bra tycker jag.. väldigt lättanvänd också..

  10. #10
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Du får jättegärna lägga upp lite ljudklipp när du blivit varm i kläderna med den. Helst nåt som inte låter japansk demoproduktion...

    Är lite småsugen på en sjysst trummaskin, även om jag för tillfället inte har nåt användningsområde för den...

  11. #11
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    En dr-55 skulle inte vara så tokig annars...

  12. #12
    krajl
    visst, kan lägga upp nåt jag blir nöjd med.. är nybörjare på det här med musikproduktion, så det finns väl en viss risk att det japansk demoproduktion av det hela :P men lägger jag på lite sång kan ni nog bli nöjda iaf.. hehe

Liknande ämnen

  1. Boss DR-55
    Av danken i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 12:09
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 15:55
  3. Boss SE-70
    Av altemark i forum Effekter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 08:50
  4. Boss DC-2...
    Av freddp i forum Effekter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 06:10
  5. boss mt-2
    Av pdn i forum Effekter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 22:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •