Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 109

Ämne: Musikermagasinet...

  1. #1
    lasselus avatar
    Redaktör

    Musikermagasinet...

    ...har med oss i deras länktips i nya numret.

    Citat: "Det räcker inte med 99% - 99musik.com är 100% musikproduktion. Med den äran."

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Oh. Trevligt!

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Wow! Det får vi ju tacka för. Bläddrade i senaste numret och det såg mycket bra ut, måste köpa det, intervju med Tears For Fears och annat smaskigt. Fint med rejäla tester av instrument och prylar också. Bra en regnig dag I presume.

  4. #4
    Zwopper
    Zwopper är uppkopplad nu
    Zwoppers avatar
    Veteran
    ...regnar gör det...

  5. #5
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Sweet :-)
    Då kommer det alltså ännu mer medlemmar snart :-D

  6. #6
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Jag tror andelen dansbandsmusiker kommer öka dramatiskt.

  7. #7
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    medlemstest och nollning! muhahhaaha...

  8. #8
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dumb Dan
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror andelen dansbandsmusiker kommer öka dramatiskt.
    Iofs inte fel med deras sätt att se saker som omväxling
    Jag har sett vad Lasse Stefans har på scen, och dom får knappt plats själva för allt skrot. Allt styrs av midi eller smpte-kod, även ljus och rök, och dom bara ställer om sequencern (troligen ingen dator) till låt #261 så följer allt annat med. Olle behöver inte ens spela på sina trummor för att dom ska låta (Han råkade glömma det ett par sekunder nämligen, men yamaha-snaren lät lika bra för det)

  9. #9
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Har MM tappat allt vad distrobution heter? Slutade prenumerera för ett tag och tänkte slå till på ett lösnummer. Men hittade ingen stans...

  10. #10
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Finns det senaste numret ute än? Prenumeranterna fick ju sina igår. Förr brukade det nog ta någon vecka innan de kom ut i butikerna.

  11. #11
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Förra numret fanns inte heller. Fast det kanske är ett glapp emellan?

  12. #12
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-12-01 kl. 21.16.13.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	71731

    Finn två fel

  13. #13
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-12-01 kl. 21.16.13.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	71731

    Finn två fel
    Fniss

  14. #14
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-12-01 kl. 21.16.13.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	71731

    Finn två fel
    Hihi
    Ett sär och ett stav...

  15. #15
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  16. #16
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tycker det hade varit skitbra om vi fick hit (fler?) dansdandsmusiker!

  17. #17
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-12-01 kl. 21.16.13.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	71731

    Finn två fel
    Efter decennier som prenumerant gav jag upp i år. Tunnare och tunnare blaska med mindre och mindre intressanta artiklar för varje år. Tack och adjö.

  18. #18
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Det har förvisso nämnts i några andra trådar här tidigare, men MM finns i appen Readly.
    Lite som ett Spotify fast med tidningar. 99kr/mån och man får tillgång till nästan 2000 titlar, plus att man kan ha det på upp till 5 enheter.

    Frugan signade sig förra månaden och tvd så har jag oxå Readly nu

    Här är några av mina favoriter:
    Computer Music
    Monitor
    Mojo
    MM
    Uncut
    Billboard
    Rolling Stone
    Future Music
    Lira
    Q
    Electronic Sound
    Råd & Rön
    Studio (fast den har inte uppdaterats sen 2014, då Studio avbröt samarbetet med Readly)

  19. #19
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter decennier som prenumerant gav jag upp i år. Tunnare och tunnare blaska med mindre och mindre intressanta artiklar för varje år. Tack och adjö.
    Bra påminnelse ska också avsluta, de 2 senaste var ännu tunnare

  20. #20
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag prenumererar, nog främst av nostalgiska skäl. MM är den enda svenska tidning jag läser överhuvudtaget. Men den hinns ju med på ett toalettbesök.

  21. #21
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag tror jag slutade premma redan då den hette Media för Musiker. Är ju nästan utrslutande bara en rad ändlösa tester blandat med nån intervju som oftast är rätt ointressant så det får vara för mig. Allt finns ju på nätet ändå. ☺

    /Mein

  22. #22
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Fick ett nummer i näven när jag satt på ett möte nyligen. Jäklar vad tunn den hade blivit, och då var den inte tjock innan.

    Känns som om jag skrivit det förut, men det verkar som om "the writing is on the wall" för MM. Tidningen Studio huserar ju numera i högermarginalen på Vend, men jag vet inte om jag tycker att den förtjänar att kallas tidning fortfarande?

  23. #23
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Sorgligt att kvalificerade skrivna texter om musikproduktion är på utdöende. SOS håller flaggan i topp men på svenska är det nästan borta. Och skyll inte på tidningshusen - saknas betalande läsare är det kört. Verkar som väldigt få orkar läsa? Men den kunskap som fanns i MM eller Studio för 15 år sedan får man titta på bra många Youtube klipp för att få motsvarande... Någon skrev att efterföljande på generation Y är den idiotiska... Alla föds till idioter men genom lärande slipper man förbli dum. Om nu tidskrifter inte är en källa till kunskap om musikproduktion. Vad är? Youtube? Själv har jag svårt att hitta kvalitet där. Det finns men det tar för mycket tid med havdant och skräp. Att hitta nått om nått särsikillt går kanske men lära sig nått man inte visste man behövde är svårare.

  24. #24
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Någon ny prenumeration blir det inte efter att Hansen själv börjat skriva idiotiska politiska inlägg i ledaren. Hej då MM, efter 25 års prenumeration.

  25. #25
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon ny prenumeration blir det inte efter att Hansen själv börjat skriva idiotiska politiska inlägg i ledaren. Hej då MM, efter 25 års prenumeration.
    Har missat detta. Kan jag läsa någonstans?

  26. #26
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Den enes död, den andres bröd

  27. #27
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon ny prenumeration blir det inte efter att Hansen själv börjat skriva idiotiska politiska inlägg i ledaren. Hej då MM, efter 25 års prenumeration.
    tecknar prenumeration! fan vad bra!

  28. #28
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Spännande, vad skriver Björn som så retar upp trogna prenumeranter?

  29. #29
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorgligt att kvalificerade skrivna texter om musikproduktion är på utdöende..
    Stämmer inte alls finns ju idag tusentals forum och bloggar om musikinspelning m.m. där många av texterna och testerna håller minst lika hög klass som MM och STUDIO. Även på Youtube finns det ju helt otroligt bra videoklipp om ämnet som inte är svåra att hitta.

  30. #30
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande, vad skriver Björn som så retar upp trogna prenumeranter?
    Kanske inte så svårt att gissa om Gumse går igång på det.

  31. #31
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorgligt att kvalificerade skrivna texter om musikproduktion är på utdöende. SOS håller flaggan i topp men på svenska är det nästan borta. Och skyll inte på tidningshusen - saknas betalande läsare är det kört. Verkar som väldigt få orkar läsa? Men den kunskap som fanns i MM eller Studio för 15 år sedan får man titta på bra många Youtube klipp för att få motsvarande... Någon skrev att efterföljande på generation Y är den idiotiska... Alla föds till idioter men genom lärande slipper man förbli dum. Om nu tidskrifter inte är en källa till kunskap om musikproduktion. Vad är? Youtube? Själv har jag svårt att hitta kvalitet där. Det finns men det tar för mycket tid med havdant och skräp. Att hitta nått om nått särsikillt går kanske men lära sig nått man inte visste man behövde är svårare.
    Det är väl mest formatet i sig som känns förlegat. Kvalificerat skrivna texter är alltid en njutning att läsa, även i digital form. Tyvärr har vi på tok för lite kvalificerat skrivna texter på nätet. I en tid där alla med en dator och internetuppkoppling kan bli "skribent" så blir det mest en massa brus. I ärlighetens namn var det väl rätt länge sedan även pappersridningarna skippade kravet på "kvalificerad" på sina skribenter, ja faktiskt före internet slog genom. Det började med att korrekturläsningen skippades och man förlitade sig på rättstavningsprogrammen. Sedan har det mest gått utför tycker jag. Jag kan inte uttala mig specifikt om MM för det är nog tjugo år sedan jag lade ned den tidningen.

  32. #32
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nu känns det återigen som raljerande här utan tanke på att många av MMs skribenter hänger på forumet. Trist nedgörande och total avsaknad av sympati.

  33. #33
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Jag tycker dock att MM alltid varit läsbar, även de senaste "tunna" numren (har inte läst alla den senaste tiden dock).

    Sedan kan man nog inte rikta kikarsiktet mot skribenterna enbart utan det handlar som alltid om pengar samt tidspress. Det är svårt att kräva ett litterärt mästerverk om man bara kan ge en ostmacka i betalning. Då kroknar även den mest entusiastiske efter ett tag.

    I MM är det tydligt, i alla fall för mig, att artiklarna är skrivna av folk med ett antal år erfarenhet under bältet. Masterklasserna i Logic t ex har varit riktigt bra. Har till och med kommit på mig själv med att läsa recensioner av gitarrer

    Problemet för MM har nog varit, återigen enligt mig, att de har den omöjliga uppgiften att vara breda i ett så litet land som Sverige. Det är svårt att tillfredsställa gitarrnörden, studioteknikern, låtskrivaren och syntpellen med flera i samma nummer. Risken är att ingen av dessa känner sig riktigt engagerad.

    Sen är det nog utöver det ett oundvikligt faktum att papperstidningen som format är starkt vikande.

    MM har mina sympatier.

  34. #34
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu känns det återigen som raljerande här utan tanke på att många av MMs skribenter hänger på forumet. Trist nedgörande och total avsaknad av sympati.
    Var ser du raljerande över MMs skribenter?

  35. #35
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl mest formatet i sig som känns förlegat. Kvalificerat skrivna texter är alltid en njutning att läsa, även i digital form. Tyvärr har vi på tok för lite kvalificerat skrivna texter på nätet. I en tid där alla med en dator och internetuppkoppling kan bli "skribent" så blir det mest en massa brus. I ärlighetens namn var det väl rätt länge sedan även pappersridningarna skippade kravet på "kvalificerad" på sina skribenter, ja faktiskt före internet slog genom. Det började med att korrekturläsningen skippades och man förlitade sig på rättstavningsprogrammen. Sedan har det mest gått utför tycker jag. Jag kan inte uttala mig specifikt om MM för det är nog tjugo år sedan jag lade ned den tidningen.
    Det finns som sagt hur mycket som helst av bra texter på nätet om musik datorer inspelning m.m. för mycket egentligen eftersom man knappt hinner läsa en bråkdels bråkdel av dom. Visst finns det ännu mer dåligt och ointressant men när man väl hittat sina guldkällor så blir man ju välförsedd med bra material.

  36. #36
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    El Toro, kan du vara snäll och länka till lite kvalitetssidor!? Jag har svårt att hitta själv.

  37. #37
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    El Toro, kan du vara snäll och länka till lite kvalitetssidor!? Jag har svårt att hitta själv.
    Du skämtar?

  38. #38
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    El Toro, kan du vara snäll och länka till lite kvalitetssidor!? Jag har svårt att hitta själv.
    Alla Sound on Sound ligger väl ute om man kan hacka i sig att inte få de allra senaste numren.

  39. #39
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns som sagt hur mycket som helst av bra texter på nätet om musik datorer inspelning m.m. för mycket egentligen eftersom man knappt hinner läsa en bråkdels bråkdel av dom. Visst finns det ännu mer dåligt och ointressant men när man väl hittat sina guldkällor så blir man ju välförsedd med bra material.
    Precis, finns hur mkt bra sidor som helst. Man hinner ju bara läsa en bråkdels bråkdel av dom. Ännu mer ointressanta visst.. men hittar man sina guldkällor så blir man ju verkligen välförsedd med bra material. Helt rätt.




    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du skämtar?

    Ja han måste verkligen skämta! ..?

  40. #40
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu känns det återigen som raljerande här utan tanke på att många av MMs skribenter hänger på forumet. Trist nedgörande och total avsaknad av sympati.
    Är det dina polare och du vill göra oss uppmärksam på det eller..?

  41. #41
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns som sagt hur mycket som helst av bra texter på nätet om musik datorer inspelning m.m. för mycket egentligen eftersom man knappt hinner läsa en bråkdels bråkdel av dom. Visst finns det ännu mer dåligt och ointressant men när man väl hittat sina guldkällor så blir man ju välförsedd med bra material.
    Det kanske det gör inom musikbranschen, jag läser inte så mycket om sånt längre. Jag syftade på fenomenet i allmänhet. Ber om ursäkt att det inte framgick tydligare.

  42. #42
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det dina polare och du vill göra oss uppmärksam på det eller..?
    Jag kan tänka mig att han menar att musik/syntsverige är ganska litet. Många som arbetar med mjuk- och hårdvara hänger här. Många som jobbar/äger musikaffärer hänger här. Och vissa som skriver i musiktidningar hänger här.

    Det är jättebra att ta upp brister i alla de fallen. Men kanske också bra att vara öppen för eventuell respons från de berörda.

    Nu känns det lite peka finger utan att kanske förstå orsaker till bristerna.

    I övrigt tyckte jag att din kommentar var ovanligt otrevlig.

  43. #43
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Utan något som helst samband med tidigare inlägg så slängde jag idag ut alla gamla samlade tidskrifter som stod & tog plats, däribland samtliga gamla MM.
    Oklart varför jag sparat & inget som jag någonsin har gått tillbaka & bläddrat i. Frigjorde minst 10 hyllmeter. Satan vad det blev tungt att kånka till återvinningen. Man måste ju tänka på miljön & baaaaarnen, så det gick inte att kasta i den vanliga soptunnan.

  44. #44
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske det gör inom musikbranschen, jag läser inte så mycket om sånt längre.
    Vad läser du då specifikt? Tycker att det finns kvalificerade texter och dito skribenter om ALLT man kan tänka sig på Nät-bloggar/Nät-tidningar/Nät-forum etc. En del dock med krav på registrering eller betalning.

  45. #45
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan något som helst samband med tidigare inlägg så slängde jag idag ut alla gamla samlade tidskrifter
    Tror du på det där själv?

  46. #46
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl mest formatet i sig som känns förlegat. Kvalificerat skrivna texter är alltid en njutning att läsa, även i digital form. Tyvärr har vi på tok för lite kvalificerat skrivna texter på nätet. I en tid där alla med en dator och internetuppkoppling kan bli "skribent" så blir det mest en massa brus. I ärlighetens namn var det väl rätt länge sedan även pappersridningarna skippade kravet på "kvalificerad" på sina skribenter, ja faktiskt före internet slog genom. Det började med att korrekturläsningen skippades och man förlitade sig på rättstavningsprogrammen. Sedan har det mest gått utför tycker jag. Jag kan inte uttala mig specifikt om MM för det är nog tjugo år sedan jag lade ned den tidningen.
    Det har mig veterligen aldrig funnits en tid då vem som helst kunnat bli skribent. Jag har fått en del uppdrag, både för Studio och MM men det var aldrig självklart att jag skulle bli publicerad utan det var hårt arbete och sedan hård granskning av detta från redaktörerna. Korrigeringar och nedkortningar. Ofta har jag velat måla ut mer men det förkortas i stort sett alltid; redan innan artiklar skrivs så har man bestämt hur stor yta dessa ska ta. Exempelvis runt 1500-2000 ord eller så. Något rättstavningsprogram har jag aldrig använt. Ska jag utför så åker jag hellre skidor än går. Tror andra skribenter har liknande uppfattningar.

    Vad beträffar korrekturläsning så ryckte jag även in och gjorde lite sådant på Studio och Macworld. Det arbetet utfördes alltid manuellt. Skriv ut, ta en penna, sitt ner, ta en kaffe, gå igenom språk och stavning. Det var runt år 2003-2005.

    Förstår heller inte varför man som läsare "lägger ner" en tidning; även om man struntar i att prenumerera kan man väl stå och bläddra i tidningarna en stund på ICA? Kanske blir man positivt överraskad.

  47. #47
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har mig veterligen aldrig funnits en tid då vem som helst kunnat bli skribent. Jag har fått en del uppdrag, både för Studio och MM men det var aldrig självklart att jag skulle bli publicerad utan det var hårt arbete och sedan hård granskning av detta från redaktörerna. Korrigeringar och nedkortningar. Ofta har jag velat måla ut mer men det förkortas i stort sett alltid; redan innan artiklar skrivs så har man bestämt hur stor yta dessa ska ta. Exempelvis runt 1500-2000 ord eller så. Något rättstavningsprogram har jag aldrig använt. Ska jag utför så åker jag hellre skidor än går. Tror andra skribenter har liknande uppfattningar.

    Vad beträffar korrekturläsning så ryckte jag även in och gjorde lite sådant på Studio och Macworld. Det arbetet utfördes alltid manuellt. Skriv ut, ta en penna, sitt ner, ta en kaffe, gå igenom språk och stavning. Det var runt år 2003-2005.
    Han menade nog mer att vem som helst nu kan starta en blogg eller nättidning för att få ut sina texter. Vilket är mestadels positivt tycker jag även om inte allt som skrivs är guld direkt.
    Svenska musiktidningar har haft väldigt varierande kvalitet på sina skribenter en del har varit extremt duktiga andra knappt läsvärda.

    Att väldigt många tidningar har lagt ned korrekturläsningen börjar bli väldigt uppenbart speciellt på nätet. Det är pinsamt hur mycket stavfel etc. som publiceras även hos tidningsjättarna.

  48. #48
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan något som helst samband med tidigare inlägg så slängde jag idag ut alla gamla samlade tidskrifter
    Tror du på det där själv?

  49. #49
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan något som helst samband med tidigare inlägg så slängde jag idag ut alla gamla samlade tidskrifter som stod & tog plats, däribland samtliga gamla MM.
    Oklart varför jag sparat & inget som jag någonsin har gått tillbaka & bläddrat i. Frigjorde minst 10 hyllmeter. Satan vad det blev tungt att kånka till återvinningen. Man måste ju tänka på miljön & baaaaarnen, så det gick inte att kasta i den vanliga soptunnan.
    Hade själv ett gigantiskt rens bland musiktidningarna i slutet på sommaren. Det blev väl ett par enmeters staplar. Helt otroligt att man sparat på allt. Gallrade fram en halvmetersbunt med favoritnummer för toaläsning, resten åkte ut. Helt obegripligt att man släpat runt på dessa. Lyckades i och för sig ge bort dem till en musikerpolare så riktigt än har de inte åkt i återvinningen

  50. #50
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror du på det där själv?
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror du på det där själv?
    Absolut. MM var i minoritet i den där container-fyllnaden. Satan vad jag har fått plats över. Nu kan jag börja köpa grejor igen, helt hämningslöst. Minst 300 kg junk som försvann i soporna.

  51. #51
    deadbeats avatar
    Veteran
    Fan, Gumse. Jag hade kunnat tagit dem mot en påse blandgodis eller en stock snus eller nåt!

  52. #52
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Varför kan man inte slänga tidningar? Jag hivade alla studio från nr.1 till för ett par år sedan när jag städade ur huset. En test på en 12 år gammal mjukvara? Hett. Intervju med nån som aldrig blev eller gjorde nåt kul? Test på ett ljudkort jag haft i 9 år? Säkert kul kuriosa om 100 år men inte nu.

    Ingen skugga på de som ger ut tidningar men vinden har vänt. Allt man vill läsa finns en knapptryckning borta. Och min mobil är vattentät så den funkar både i badet och på muggen.

    /Mein

  53. #53
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Lite tidningar måste man ha som backup vid längre strömavbrott. Funkar hyfsat som sömnpiller också.

  54. #54
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut. MM var i minoritet i den där container-fyllnaden. Satan vad jag har fått plats över. Nu kan jag börja köpa grejor igen, helt hämningslöst. Minst 300 kg junk som försvann i soporna.
    OK du övertygade mig (och högst troligt Emu också!) att du troligen själv trodde på det du påstod som vi inte trodde att du trodde på. Men medge att timingen kändes något fishy.

  55. #55
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förstår heller inte varför man som läsare "lägger ner" en tidning; även om man struntar i att prenumerera kan man väl stå och bläddra i tidningarna en stund på ICA? Kanske blir man positivt överraskad.
    Vad är det som är svårt att förstå med det? Jag tröttnade på den helt enkelt. Det var så mycket saker i den som jag fann ointressanta, inte minst artiklar om musiker och test av stränginstrument och dataprogram. Tröttnar jag så går jag därifrån och gör något annat istället. Jag tröttnade på Teknikens Värld också som jag hade prenumererat på i 15 år. Som jag skrev i en annan tråd en gång, jag är inte speciellt intresserad av musik. Jag gillar mest att spela synt och pilla med syntar och sånt men läsa om artister och band och deras karriärer ger mig ingenting. Möjligen att det är kul som kuriosa.

    Och bläddra i tidningen på Ica? Aldrig i livet. Gratisläsa i butikerna kan andra hålla på med. Jag må vara född i Småland men så snål blir jag aldrig så att jag snikläser i butikerna. Jag tycker bara att det ser illa ut, ungefär som med de så "provsmakar" lösgodis i butikerna.

    Jag vill passa på att be Kroffe om ursäkt för det där jag skrev om MM och hans polare. Jag uppfattade inte något "raljerande" som han påstod och då fick jag intrycket av att han lackade ur för att jag/vi/någon kritiserade hans polare.

  56. #56
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du skämtar?
    Jag skämtar inte - google ger ingen kvalitetsfiltrering. Hade jag skämtat hade jag lagt dit en smiley.

    Jag är tacksam om du listar dina 10 kvalitetsbloggar och andra favoriter för musikproduktion som ersätter gamla tiders MM.

  57. #57
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skämtar inte - google ger ingen kvalitetsfiltrering. Hade jag skämtat hade jag lagt dit en smiley.

    Jag är tacksam om du listar dina 10 kvalitetsbloggar och andra favoriter för musikproduktion som ersätter gamla tiders MM.
    Bara en av dessa länkar ersätter MM flera gånger om.
    https://recordingexcellence.com/2015...ld-be-reading/
    www.gearslutz.com
    www.soundonsound.com

    Och så finns det ju Youtube med tusentals videos om musikinspelning en hel del av dessa håller toppkvalitet.

  58. #58
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mein Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    Ingen skugga på de som ger ut tidningar men vinden har vänt. Allt man vill läsa finns en knapptryckning borta. Och min mobil är vattentät så den funkar både i badet och på muggen.

    /Mein
    I min lilla törra värld finns det dock inget som slår bläddrandet i papperstidningar. Dock får jag hålla mig till historiemagasin numer, då det inte finns nån bra musik-dito. (På svenska.)

  59. #59
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill passa på att be Kroffe om ursäkt för det där jag skrev om MM och hans polare. Jag uppfattade inte något "raljerande" som han påstod och då fick jag intrycket av att han lackade ur för att jag/vi/någon kritiserade hans polare.
    Tack. Jag skrev kanske det på ett lite klumpigt sätt.

  60. #60
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara en av dessa länkar ersätter MM flera gånger om.
    https://recordingexcellence.com/2015...ld-be-reading/
    www.gearslutz.com
    www.soundonsound.com

    Och så finns det ju Youtube med tusentals videos om musikinspelning en hel del av dessa håller toppkvalitet.
    Jisses, det fanns massor jag inte sett. Tack! Om man skall vara petig så kallar jag inte Gearslutz en kvalitetskälla. Och SOS är ju en riktig tidning med riktiga journalister.

    Men nu är MM på svenska - vad finns då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •