Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Evolver OS-update

  1. #1
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran

    Evolver OS-update

    Titta vad för roligt som kan dimpa ner i mailboxen när man sitter på natten och makaronböjd svettas över sin cz-3000 (jag blir lika förvånad att det är _roligt_ att programmera på det åbäket varje gång!)

    Det verkar alltså som att man inte behöver skaffa sig en sån där peavey pc1600x-kontroller för att få lite mer kontroll över den lilla blåa fyrkantens parametrar längre utan nu är det fritt fram för billiga behringerlådor när man editerar! LFO-sync har också lagts till Hooray!

    http://www.davesmithinstruments.com/support/rev2-0.html

    "Evolver Version 3.0

    There is a new version of the Evover software. All serials above 1858 already have 3.0; versions 1 and 2 can be updated. In this case, one of the two processors must be physically replaced. The update kit is available for $25 from our on-line sales page here. Before purchasing the kit, you should download the zip file that list the changes and replacement instructions. The IC replacement is easy to do, but if you prefer, you can always send in your Evolver and we'll update it for you for the same $25 fee. Please email us before returning your Evolver.

    There are now a number of MIDI CCs to which the Evolver will respond. Most of the other changes are for complete compatibility with the Poly Keyboard. If you are not interested in the CCs, and don't have a Poly Keyboard, you likely do not need to update to 3.0.

    Note that registered Poly Keyboard owners do not have to pay for the upgrade. "

  2. #2
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Wooohoooo!!! :kaaaka!:

    Fast jag måste ändå säga att OS-uppdateringar via sysex a'la t.ex. Waldorf känns mycket bättre. -Skruva isär min älskade Evolver??? Tänk om jag aldrig får ihop den igen????

  3. #3
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Hm, jag som ville att de skulle lägga till funktionen "tie" i sequencern. Mellan 100 och "rst" så kunde det stå "tie" så att den kedjade ihop föregående värde med nästa. Skulle även gälla seq1 och seq2-4, så att man kunde bygga patterns längre än 16 steg. Varför mailade jag inte honom och sa det?

    Men trevligt med uppdateringar! Synd bara att det kostar pengar och att man måste skruva isär burken..

  4. #4
    krank
    krank är inte uppkopplad

    Veteran
    mmm, vet inte hur spännande jag tyckte uppdateringen var ändå... Visst, hade det bara vara att skicka lite sysex så hade man ju kunnat göra det bara för att ha den senaste versionen. Men inte har jag saknat CC så mycket (öh, inte alls faktiskt) så att jag börjar skruva och greja...

  5. #5
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av krank
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mmm, vet inte hur spännande jag tyckte uppdateringen var ändå... Visst, hade det bara vara att skicka lite sysex så hade man ju kunnat göra det bara för att ha den senaste versionen. Men inte har jag saknat CC så mycket (öh, inte alls faktiskt) så att jag börjar skruva och greja...
    på tal om evolver. är det nån av er som köpt mjukvarueditorn?
    jag ska göra det men har inte bestämt mig för om jag vill ha pc- eller macversionen.

  6. #6
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    http://stretta.com/%7Ematthew/resources/evolver/

    Annars har du ju en gratis version för mac på den adressen..

  7. #7
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    på tal om evolver. är det nån av er som köpt mjukvarueditorn?
    jag ska göra det men har inte bestämt mig för om jag vill ha pc- eller macversionen.
    Funkar hur bra som helst, helt klart värt sina pengar, tycker matrixeditering kommer för mycket i vägen. Tweka kan man väl göra på evolvern men bygger man från scratch så är det skönt med överblicken, Eagle-style! :hmmm:

    Jag har bara pc versionen så jag kan inte uttala mig om mac, men som sagt, aldrig några problem men pcversionen.

    MVH

  8. #8
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Om det är editorn från Soundtower ni pratar om, så har folk på Evolver-gruppen haft väldiga problem med den förut, särskilt mac-versionen har jag för mig. Det kan dock ha blivit bättre på sistone, för det har varit ganska tyst om det nu ett tag...

    Jag använder ingen editor själv, tycker inte om att hålla på och "ratta" med mha mus och tangentbord. Däremot är jag lite nyfiken på en editor som Psicraft håller på att koda: Den ska även innehålla en del som gör att Evolvern kan funka lite som en VSTi med automationer från sequencerprogrammet...

  9. #9
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag tänker vänta på Psicraft-editorn. Tycker dessutom att en editor bör ingå i synthpriset egentligen. VAd tycker ni?

  10. #10
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...VAd tycker ni?
    Njae, helst skulle ju allt vara gratis men med tanke på hur lite pengar pengar det handlar om och vad man får för kosingen så känns det helt ok trots allt.

    Tycker priset för uppdateringen var helt ok också, $25 och då ingår frakt. Den är beställd

Liknande ämnen

  1. MPC-1000 Os update!
    Av Aminozyra i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 10:04
  2. Elektron Update
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 15:33
  3. UAD-1 software update
    Av Volantiz i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 15:50
  4. Nuendo 2.1.1.25 update ute nu
    Av tublenco i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 02:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •