Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Finns det...

  1. #1
    Kada
    Kada är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Finns det...

    hej
    Senast redigerat av Kada den 2014-03-13 klockan 14:36.

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jajemen, det finns. Behringer t.ex. har sådana. Mer detaljer vet jag inte tyvärr.

  3. #3
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Behringers är absolut billigast av lite större digitalmixrar såvitt jag vet. Och den ska gå att få bra mycket billigare än 20000:-. 685 EUR från Musicstore tex.

    Sen finns det ju motoriserade analoga bord också, men om du tycker 20k är dyrt är det nog inte att rekommendera!

  4. #4
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Yamaha 01V är ett mycket bra alternativ som finns att hitta beggat. Digitalmixer där du både kan spara ett större antal setups i själva mixern för instant recall, men också möjlighet att midistyra. Jag tycker mycket om min!

  5. #5

    Redaktör
    Gamla digitalmixers är inte så fasligt dyra, men låter inte alltid särskilt skoj. Till exempel kan man få en Yamaha O2R för 12.500kr enligt Vendolin. Men annars har Behringerbordet fått bra recensioner, inte minst pga priset.

  6. #6
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Ca 8000:- är listpriset i Sverige för DDX3216. Ska man sedan ha ADAT-option, så att man kan koppla ihop den med ett ljudkort med ADAT-I/O, så tillkommer ca 2000:-. Inte direkt 20000:- längre, alltså - och listpriser brukar ju gå att pressa lite också...

    Jag är mycket nöjd med min DDX3216, som har fungerat bra i över 2 år vid det här laget (förutom ett par incidenter med dåliga lödningar som jag fick fixa...). Jag använder det dock inte som controller, men det ska fungera ganska bra, har jag hört av andra.

  7. #7
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    kada: ..eller 685? från www.musicstore.com som peter nämnde. Nämn det för din lokala butik så kanske de sänker lite?

  8. #8
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu vet jag ju inte hur du jobbar, men skulle det funka för dig att ställa alla reglar på 0 och styra volymen med datorn istället (jag förutsätter att du har en dator)? Eller kanske det gamla beprövade tricket att göra klart en låt åt gången? Mixa, ner på två spår och skriva en recallista på alla externa grejer.

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Returer? Iofs, jag kör oftast in returer på vanliga mixerkanaler (eq, panorering samt kunna skicka till än fler fx), så mig skulle det inte spela någon roll för.

  10. #10
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kada
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe jo, det är så jag gör nu... fast det blir så jobbigt eftersom man gärna vill hoppa mellan olika låtar (för att inte "spela sönder" den låten man håller på med). Sen är det omöjligt att hitta rätt EQ så att det lät sådär bra igen, när man kommer tillbaka till låten senare.

    Men jag läste nu att det inte finns några AUX returer på den där digitalmixern från Behringer, så jag tänker skippa den.... men nu vet jag ju iallafall vad det är som jag letar efter, så tack för tipsen!
    AUX-returer brukar inte finnas på digitalmixrar, av någon konstig j-a orsak, så Behringer är långt ifrån ensamma om det...
    Det är lite irriterande att tvingas ta in returer från externa effekter på två kanaler, om man behöver koppla in mycket annat också.

  11. #11
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    annars kan du ju använda din gamla (eller en ny billig) analogmixer för returerna, blir ju inte så många inställningar om du inte har för vana att kompa, eq:a, eller skicka vidare returerna.

Liknande ämnen

  1. Finns den här synten?
    Av deleted user i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 12:57
  2. Finns inte...
    Av kockpit i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 16:20
  3. Här finns dom!
    Av Waldorf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •