Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 100

Ämne: Löjligt

  1. #1
    imported_olofd

    Löjligt

    såg nån diskussion om att ni tyckte Headroomet var lika stort och
    bra internt i te.x. logic och att Mjukvaru EQ låter lika bra
    som på ett analogt bord...... det visar er kunskap i ljudlära
    ... ni kan ju er sak vad det gäller mjukvara... och jag förstår om ni inte vill
    ha brus på era feta sculpture synthar... men det där är ju löjligt...
    Inget emot det digitala.. kör själv ett digitalt system... men har jobbat i
    en analog studio.-.. och så mycket gratis i ljudkvalitet får du aldrig digitalt..
    så är det bara... en rullbandare skulle uppmäta 400 KHZ om du skulle mäta det digitalt... det är bara att prova en gång.-.. så kan ni bli övertygade...
    så är det.. inget snack om saken... tyvärr... än är inte din MAC dator lika välljudande... och om du inte kan höra det... så har du tyvärr inte så känsliga öron

    PS. bli inte upprörda fören ni provat att sitta i en analog studio.. då kan ni komma tillbaka .ds

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vad har du för problem?

  3. #3
    imported_Niklas Hellgren
    hmm... vad har tycke om vad som låter bra med ljudlära att göra?

  4. #4
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    peter=san

  5. #5
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Mata inte trollen, gammalt djungelordspråk...

  6. #6
    Roberths avatar
    Senior
    olofd: Om man spelar in på en dator så spelar ju inte den uppskattade samplingsfrekvensen på en rullbandare någon roll. Diskussionen handlade om huruvida du vann headroom genom att routa dina kanaler till flera fysiska reglar på en analogmixer gentemot att summera signalerna internt i sequencern.

    Du är inte den enda på det här forumet som använt dig av analog utrustning. Ignoransen i ditt inlägg är uppseendeväckande på gränsen till fånig.

    Jag har jobbat med bl.a. SSL, Amek Big Langley, Midas osv. Låter apbra och kostar skjortan.
    Diskussionen du läste hade ett budgetperspektiv och att då komma dragandes med rullbandare är rent trams.
    Ingen på det här forumet skulle tacka nej till en 16 kanalers Otaribandare på tvåtum och att sedan mixa det på ett SSL bord.
    Men det var inte det vi pratade om. Vi pratade om mjukvara kontra Mackie, Behringer, Alto och annan utrustning avsedd för dem på budget.

    MVH
    /Roberth

  7. #7
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    Ljudkvalité, vilket jävla pissämne. När ska folk fatta att ljudkvalité inte kan bedömas objektivt. Jag har mixat på Neve, Jade, SSL bord i en analog miljö. Vardera bord har sin unika klang, ungefär på samma sätt som digitalt dito har sin unika klang. Men vad låter bäst då? Jo, det är upp till gemene man/kvinna att själv bedöma.

    Om du tycker att freeware reverb spöar skiten ur samtliga lexicon-burkar så är det bara att säga grattis. Du kom billigt undan.

  8. #8
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    man kunde återvinna denna tråd och börja berätta Löjliga saker vi gjort i stället?

    min lyder så här:
    jag har bott hoss morsan alldelles föR länge nu...

  9. #9
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Det löjligaste jag har gjort var nog att försöka slå en polis, på fyllan. Vem tror ni vann?

  10. #10
    Jonis
    Varför ha en sådan nedlåtande attityd?!
    Vad är det för fel på dig din (...) översittare!

  11. #11
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    reSet, då är vi två!

    Det löjligaste jag har gjort är nog att kissa på en Bruno Matsson-fåtölj.

  12. #12
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag tror att Mr. Tändvätska vill starta en senarelagd majbrasa här på forumet. Sen om folk vill kasta på bränsle eller inte får vi se.

    /Mein

  13. #13
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Säger samma sak...varför bidra med bränsle till en sådan "brasa" överhuvudtaget? Hoppas detta e sista inlägget i tråden (men ngt säger mig att detta säkert bara e början...).

  14. #14
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Börjar det tjafsas och urarta till personangrepp så stänger vi tråden omedelbums och ber folk kamma sig. Som med alla andra trådar.

    Så, håll er i skinnet så får vi se om olofd tänker förklara något mer vad han menade.

  15. #15
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    PS. bli inte upprörda fören ni provat att sitta i en analog studio.. då kan ni komma tillbaka .ds
    Jag växte upp i en - farsan var delägare i en 8-kanalsstudio... som sedan blev 16... och sedan en 24-kanalsstudio - och jag har inte blivit upprörd än...

  16. #16
    imported_olofd
    Skrev för att göra er lite upprörda..
    Fick nämligen inte se någon första Maj brasa i förrgår... snyft..
    visst är det upp till var och en... och att sedan ta det som ett
    personangrepp som ni tydligen gjorde får mig att le...
    jag menar.. ämnet är hetare än att disskutera sex hos en kristen familj..
    förlåt om jag gjorde någon upprörd... men det är även värt en disskusion..
    jag tycker det finns många där ute som smutskastar den analoga världen
    även fast de knappt provat.. olch även tvärtom... det finns så många som
    älskar det ena och hatar det andra... Varför? något jag frågar mig...
    min åsikt är i alla fall att det digitala världen ännu är ljusår ifrån
    den analoga vad det gäller ljudkvalitet.. men det är vad mina öron gillar...
    äkta analog värme... inte den platta värmen som uppstår i PSP Vintagewarmer
    o.s.v.... men bli inte upprörda nu... Min åsikt... förlåt om jag var provocerande..
    hade jobbig Naturkunskapslektion och hade tråkigt..

    TAck för all hjälp.. hoppas jag inte startade något krig.. och hoppas ni inte hatar mig...
    //Olof

  17. #17
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    visst .. men... det.. är.. lite.. jobbigt.. med... punkter... det finns.. dom.. som.. tycker.. att.. det är... jobbigt.. att.. läsa.. ibland...

    Jag tycker ljudkvalitésnack och hifihets ofta bara är snobberi. Jag kan tycka att en King Tubby inspelning från 1976 låter bra så mycket roligare än en välslipad brittneymix men det kanske inte är samma kvalitet.

  18. #18
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Som blivande lärare tycker jag att du borde koncentrera dig mer på naturkunskapen.

  19. #19
    imported_olofd
    Som blivande producent vill jag inte det...
    håller med dig timothy.. en välslipad britney mix kan man spola ner i toaletten..
    ..

  20. #20
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    (med risk för att låta som en pensionär)

    Uppfattning, tycke och smak, är olika från person till person.
    Jag gillar inte just Brittney Spears, men måste erkänna att produktionerna är toppklass. De har krämat ur varje liten uns av dynamik utan att få något att låta skit. Frågan är hur produktionen ska bedömmas? Ut efter hur du gillar artisten, eller hur det faktiskt låter?

    Och komma dragande med att ha suttit i analogstudio eller inte. Du ska nog ta och läsa lite fler trådar här, göra dig bekant med de som är här innan det är dags för översnobberi och ren och skär trams. Bara för att det är ett forum på Internet så är inte alla finniga 17-åringar som precis lyckats att cracka Reason 3.0, har Da Rude som största idol och skriker "Nej mamma! Jag vill inte klippa mig!" ..

    Det skulle kunna vara så men så är det inte. Så det så!

  21. #21
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    olofd, har ni analogstudio i plugget eller?

  22. #22
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    en gång när jag var arton spydde jag över balkongen från andra våningen på vårt kollektiv.
    anta att det är 2.5 meter upp till balkongen, och jag är cirka 1.8 meter lång. dra bort cirka 0.5 meter för att kompensera för att jag böjde mig fram över kanten. det ger 3.8 meters fallhöjd för spyan.

    hur lång tid tar från det att jag kräks till dess att jag hör ljudet av när spyan landar?

  23. #23
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    "såg nån diskussion om att ni tyckte Headroomet var lika stort och
    bra internt i te.x. logic och att Mjukvaru EQ låter lika bra
    som på ett analogt bord"

    *suck* Det är väl fortfarande ett headroom på ca 1500dB med 32bit? Trodde väl det. Att digital och analogt låter olika har med summeringen att göra, inte headroom.


    "en rullbandare skulle uppmäta 400 KHZ om du skulle mäta det digitalt..."

    Antar att du menar 400Khz samplerate? Vilket är bra om man ska pitcha ner ljud (och verkligen vill ha med dom mystiska klangerna som vanligtvis ligger uppemot 200Khz) eller spela in ljud på 200Khz, annars har det ingen inverkan på ljudkvalitet över huvud taget.


    Lägg ner den här debatten nu, krona för krona så är digitalt bättre. Har du pengar i mängd så är det fritt fram att köpa kompressorer för 10000:-/st och mixerbord för en normal människas årslön :-)

    Vad gäller ljudkvalitet så låter jag Stefan tala åt mig.

  24. #24
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    analog vs digital, pc vs mac, hit vs revolt, saab vs volvo, tyson vs holyfield, enapa vs världen.... jorden vs space invanders.... alltid nån konflikt så länge männsiskor är i farten...

  25. #25
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Olofd: Du får gärna ha din åsikt och jag håller med om att det finns mycket analogt som är bra. Problemet med ditt inlägg är dock ett annat, nämligen att du intar en tydlig "jag mot dem"-ställning och att du med din text underförstått menar att du är den enda på forument som har förstått hur bra "analogt" är. Du förutsätter att alla andra inte bara sitter och jobbar in the box, utan även dissar den analoga världen. Självklart är det inte så och det är därför din inställning som skapar upprördhet, inte din åsikt.

    Sedan, om man vill snacka analogt vs. digitalt, så är det inte ett motsatsförhållande utan snarare en symbios. Många proffsstudios sitter t ex och spelar in på ProTools system med externa, svindyra AD/DA omvandlare men kör genom ett analogt SSL- eller Nevebord. Man kör kanske lite eq pluggar för att plocka bort lite störande frekvenser, men kopplar in GML eqn för att ge körpaketet lite extra diskantskimmer. Och, bara för att nyansera ditt inlägg, så väljer jag en Waves eq före en Behringer.

  26. #26
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    655321: 891 ms

  27. #27
    HenrikL
    Citat Ursprungligen postat av timothy
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    visst .. men... det.. är.. lite.. jobbigt.. med... punkter... det finns.. dom.. som.. tycker.. att.. det är... jobbigt.. att.. läsa.. ibland...

    Jag tycker ljudkvalitésnack och hifihets ofta bara är snobberi. Jag kan tycka att en King Tubby inspelning från 1976 låter bra så mycket roligare än en välslipad brittneymix men det kanske inte är samma kvalitet.
    läskigt att jag lyssnade på king tubby precis när jag läste inlägget.

    måste betyda ngt. kanske att jag ska ägna resten av dagen åt att lyssna på blue room.

    http://www.bbc.co.uk/radio1/dance/bl...tingssat.shtml

  28. #28
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    makari: du bästa är att du säkert inte skämtar. =D

  29. #29
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    655321 & makari: Vilken är spyans utgångshastighet lodrätt? Har man inte den uppgiften så blir det svårt att lösa.

  30. #30
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Nej då, de sex poängen mekanik jag läste kom ju till nytta så småningom

    Jag räknade ju faktiskt med utgångshastiget noll, kanske inte stämmer helt men jag tror inte den är speciellt hög faktiskt.
    Sen tog jag ju inte hänsyn till luftmotståndet heller, och inte heller till temperaturen eftersom ljudets hastiget i luft ändras med temperaturen.

    Fan, det här börjar bli nördigt. :hmmm:
    Nu ska jag åka och hämta min 505:a hos bussgods.

  31. #31
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    jgb: du har en poäng. jag har hela tiden antagit att den varit stillastående, men även med en låg utgångshastighet som 1m/s så ändras ju resultatet drastiskt.... hm. tål att undersökas. *rekonstruera 2001-års festligaste fylla*

  32. #32
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    jgb, hastigheten går väl att räkna ut med mgh=(mv^2)/2 ? fast då måste vi veta hur mycket han kräktes? *zthee som knappt minns något av mekaniken från gymnasiet*

  33. #33
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    en annan löjlig grej jag har gjort är:
    "tycka jag e rätt lik Ghandi eller hur hans namn stavas nu igen... ni vet han som snackar om fred och sånt.... han e cool!"

  34. #34
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    om lodrätt = horizontal
    spyansmedelhastighet = 30cm/sek

    om lodrätt = vertical
    spyansmedelhastighet = se även gravitets teori

  35. #35
    France Claudois
    tänkte bara säga det...
    det är faktiskt jag som är snyggast!

  36. #36

    Redaktör
    För att återgå till ursprungsinlägget: ljudkvalitet är extremt svårt att bedöma på ett objektivt sätt, och det som låter bättre är inte i alla fall rent tekniskt sett bättre. Jag har absolut inget mot analoga produkter, men det finns ett fetischiserande kring dem som kan vara rätt tröttsam.

    Dessutom har jag läst tillräckligt med psykologi för att inte lite på subjektiva bedömningar. Folk i ljudbranschen mystifierar gärna sin utrustning - det finns tex en professionell amerikansk masteringingenjör som envetet hävdar att digitalt ljud låter olika beroende på vilket märke på hårddisken man använder och att digital information ändras när man kopierar den - och inte minst kan det finnas ett medvetet eller omedvetet intresse av att framställa vissa sorters utrustning (tex dyra analoga enheter, helst sådana som inte produceras längre) som nödvändig för att få bra ljudkvalitet.

    Själv undrar jag ibland varför det är så sällan musiktidningar gör blindtester i de fall det är möjligt. Eller ens kontrollerade tester - det räcker med extremt små skillnader i volym (kommer inte ihåg den exakta siffran, men jag har för mig att det är runt 0.5dB) för att samma signal ska låta bättre. Kontrollerar man inte sådant har man ingen nytta av slutresultatet.

    Till sist tvivlar jag på att analogbandare kan spela in 400kHz, och även om den teoretiska bandbredden kan finnas där så är jag skeptisk till att det är möjligt att spela in så högfrekventa signaler utan dedikerad labbutrustning. 40kHz, visst, men det är väl inget att skryta om i dessa dagar av 192kHz-digitalisar?

  37. #37
    imported_olofd
    kul att få så många svar... ni blir inte lite hatiska ni..
    nu vet man det... ta det lugnt så ni inte räknar ihjäl er..
    och glöm hjärnan grabbar och plocka fram öronen..

  38. #38
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    haha, mer anal människa än olle här får man ju leta efter...


    zthee: har massan någon betydelse om vi räknar bort luftmotståndet?

  39. #39
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    655321, näe, massan är försummbar eftersom m finns på båda sidor av likhetstecknet så kan vi strycka "m" så i princip så är det kvadratroten ur höjden gånger gravitationen lika med hastigheten i meter per sekund.

    Fast jag kan ha fel.

  40. #40
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    olofd: nu när du öppnade med ett så ogenomtänkt inlägg och med den attityden så är jag förvånad att det inte blev värre

  41. #41
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    zthee och 655321: Nja, det ska vara en tvåa under rottecknet också, då stämmer det. Om man inte tar hänsyn till luftmotståndet så spelar mycket riktigt inte massan någon roll. Men om man ska räkna med lustmotståndet så blir det rätt mycket jobbigare, dessutom måste man också ta hänsyn till utgångsvinkeln, och kanske även att spyan ändrar form i luften...

    Snacka om kapad tråd :kaaaka!:

  42. #42
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    I normala fall så går vi moderatorer in och försöker stoppa trådkapningar....men, med tanke på det onyanserade ursprungsinlägget så låter jag det vara.....kalla det för "poetic justice".

  43. #43
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jag har gjort otroligt många osannolikt löjliga saker.

    En av mina allra löjligaste var när jag var 15 år, testosteronstinn och tränade kampsport 6 dagar i veckan. Eftersom jag trodde jag var koolaste killen i norra Helsingborg hamnade jag en dag i dispyt med en mycket större kille och sa till honom att han skulle akta sig för jag kunde göra honom jätteilla. Han bara skrattade och gick därifrån.

    På kvällen dagen efter gick jag till karateklubben och dagens tränare, med svart bälte 3:e dan (grad 3 alltså), var killen jag hotat med stryk dagen innan. Tur för mig att han var en snäll och självdisciplinerad person.

    Mycket löjligt att mopsa med folk man inte känner eller vet vad de går för. Det kan lätt bli hemskt pinsamt eller rentav tämligen obekvämt.

    Kom lite osökt ihåg den här incidenten när jag läste ursprungsinlägget i denna tråden... :rolleyes:

  44. #44
    Jonis
    "Mycket löjligt att mopsa med folk man inte känner eller vet vad de går för. Det kan lätt bli hemskt pinsamt eller rentav tämligen obekvämt." -Sawtooth

    Exakt! Det är nog därför de flesta mord o våldtäkter sker i hemmet av någon man känner.
    Det märkliga är att det "löjliga" lyckas försvinna spårlöst när man drar ut på kvällen o dricker öl. Förbannade idioter är vad vi är...

  45. #45
    imported_olofd
    Sorry.. skall inte göra er mer upprörda... vet att jag var provocerande.. men vi
    kan väl stryka ett streck nu...

  46. #46
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    ------------------------------------------

    Fan, också! tippex på skärmen igen!
    *gnugga gnugga*

    Sådär...
    Streck struket, välkommen till 99 :-)

  47. #47
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olofd
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorry.. skall inte göra er mer upprörda... vet att jag var provocerande.. men vi
    kan väl stryka ett streck nu...
    Ja du var jätteprovocerande - både klok och kvick tycks det.

  48. #48
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Nog med ironier nu. Från alla håll.

  49. #49
    imported_rutto
    false messiah skrev: "det finns tex en professionell amerikansk masteringingenjör som envetet hävdar att digitalt ljud låter olika beroende på vilket märke på hårddisken man använder och att digital information ändras när man kopierar den"

    Grejen är att jag själv nyss upptäckte att olika CD-r skivor låter olika bra! Det är ju konstigt nog bara det, och är det nu på det viset så kan väl lika gärna hårddiskar låta olika. Och att kopierat digitalt ljud förändras verkar också troligt. Särskilt problematiskt blir det när alla digitala prylar får lägre trösklvärden för hur mycket fel dom får producera. CD-r skivans och brännarens specar är BETYDLIGT sämre nu än för tio år sedan. Men så kostade en brännare på den tiden 60 000kr...

  50. #50
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    rutto: Både ja och nej. Det gör ingen skillnad vad för hårddisk du än har. Det gör heller ingen skillnad vad för cd-r du bränner på om du kör i något vanligt dataformat. Däremot så är just audiocd's ett litet undantag.. de har inte samma krav på att perfekt data måste läsas (varför vet jag inte.. kanske står något om det i red book?). I det fallet så börjar det spela roll om vad för cd-r man bränner på. Vissa modeller är lättare för vissa spelare att läsa än andra.

  51. #51
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Självklart kan olika CD-Rskivor låta olika, beror ju på hur mycket fel som följer med. Med en bra brännare och bra kvalitetsskivor så håller det sig till ett minimum, men en skakning eller bara vanlig rymdstrålning kan ju skapa ett fel. CD-r är inget perfekt medium, men om du bränner två olika skivor i 1x hastighet, kör ett riktigt hårt felkollspass på dom, sen (om dom båda går genom felkollen) spelar dom i samma CD-spelare finns det ingen chans i helvetet att du kan höra skillnad. Så visst, bränn ut på en skräpskiva och en kvalitetsskiva i 52x hastighet och strunta i att köra dataverifikation, du kommer antagligen att höra skillnad då det kommer att vara mer fel på skräpskivan. Har inget med digitalt ljud att göra, det är dåligt material i skivan vilket orsakar fel när lasern bränner bort aluminium.

    Att säga sig kunna höra skillnad på olika hårddiskar skulle jag gärna vilja att han gör ett blindtest på, är mycket skitsnack inblandat där misstänker jag. Om du ska kunna höra skillnad på hårddiskar så måste det bli felaktigher vid läsning från diskarna, vilket skulle betyda att filer du flyttar på disken skulle gå sönder, ja hela datorn skulle vara körd.

    Vart har du fått reda på att CD-r's specar är sämre idag än för 10 år sen? Har lite svårt att se att en brännare som kostar 60000 idag skulle göra sämre kopior än en som kostade 60000 för 10 år sen.

    Summa summarum, digitalt ljud förändras icke förrän det går ut genom analoga komponenter. Jag kan lägga ut en låt på 20 olika märken av hårddiskar, det kommer ändå att låta identiskt om man kör ut ljudet via samma DA-omvandlare. AD/DA är en helt annan historia, där finns det stora kvalitetsskillnader.

  52. #52
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Att säga sig kunna höra skillnad på olika hårddiskar
    Det var nog det roligaste jag hört idag!

    Finns en ganska underhållande site som handlar om att man ska lägga CD-skivor i frysen och ha folie i krukväxterna för att få bättre ljud också. Har tappat bort länken tyvärr.

  53. #53
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Jag som köpte 18 rullar alufolie till mina krukväxter...menar du att det inte gör ngn skillnad?

  54. #54
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Jag har alltid aluminiumfolie runt mitt huvud när jag lyssnar på musik, detta för att stänga av rymdisarnas tankepåverkansstrålar när jag lyssnar och ger kommentarer.

  55. #55
    taffel
    @Arete: Haha, eftersom du har avatarbild går det faktiskt inte att låta bli att föreställa sig hur det skulle se ut. Hur det ser ut menar jag, för det var ju inte hypotetiskt...

  56. #56
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Jag ser möjligtheten till en ny avatarbild för mig..... :-D

  57. #57
    Stefan
    Stefan är inte uppkopplad
    Stefans avatar
    Senior
    "och glöm hjärnan grabbar och plocka fram öronen"

    Tror snarare att det är du som ska göra det. Vill du göra ett test? Jag har en låt som ska mixas. Jag tänker be en person mixa på ett SSL AWS900 i en analog studio medans jag själv jag kommer mixa i Logic 5.5 med enbart mjukvara. Tror du, att du kommer höra vilken som är mixad analogt eller digitalt?

  58. #58
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Ohhhhh... a challenge! :-D

    Ska bli kul att höra om man faktiskt kan höra skillnad :-)

  59. #59
    France Claudois
    jo...
    jag tänkte adda att jag oxå faktiskt är sexigast på jorden

  60. #60
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Stefan: Intressant! Lägg upp resultatet. Vore helt klart kul att höra.

Liknande ämnen

  1. Komplete 5 löjligt billigt
    Av MK Ultra i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 23:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •