Har du krängt 400B?
Är det inte lite opraktiskt att ha macbooken åt fel håll?![]()
Fan, microKontrol är så snygg! Var bara tvungen att säga det.
haha, jo jag upptäckte att den var upp o ner. men loggan hamnade ju iaf rätt =)
microKontrol är inte bara snygg utan väldigt behändig och praktisk!
Hittade lite gamla syntbilder - mitt system100 som jag hade med 2st 102or !
Den är dedikerad Propheten.
Macbooken var mallig och ville inte va med på bild.
Nope....men det var kanske han som sålde den till någon som sålde den till Johan på Jam.
Fast om jag minns rätt så var det inte så heller.....
WT
Precis.
Den på JAM var en annan. Jag hade min för ganska längesen nu, köpte den på VEMIA,
måste varit typ senare delen av 90-talet, sålde senare till en i USA. Hade en blå innan
den svarta, så 2st Syrinx;ar har man ägt i sina dar (c:
Shit pommes har du haft två din jävul och en blå!!Jag testade Johans rackade Syrinx... fantastisk kul synth. Var sugen på den svarta men lite dyrt. Fick ju en Synthex för samma pris.
Jaja en annan gång!![]()
Jeebus... wt. skönt o se lite kablar för en gångs skull oxå!
Fantastiskt.
Veckans soffsetup.sen Sambon flyttade vill man ju inte mysa själv i soffan
waveterm: Din studio är alltid lika vacker!
Kröjtz: Hoppsantjena en E-II! Gud vad läcker den är!
Tja...nu har jag ju varken publicerat någon gear list eller några studiobilder, vilket förmodligen heller aldrig kommer att hända, men det bestående intrycket efter att ha tittat igenom ett 20-tal sidor i den här tråden är - men herregud människor! Vare sig det handlar om en ensam laptop eller en våning full av gamla maskiner för (ibland) miljoner kronor så sitter ni på murkna stubbar eller en gammal pall från köket, ja om ni inte sitter direkt på det stampade jordgolvet. Hur får ni något arbete gjort utan att sitta bekvämt?
Ett annat intryck är att även om jag sitter lite bättre så borde jag verkligen skaffa mig en patchbay.. Snart dags att åka hem.
Dvala: Hehe, nu senaste har jag legat på golvet och patchat modular... men annars så står jag upp när jag gör musik.![]()
För tillfället sitter jag rakt på golvet/matta eller på stora kuddar i studion
(dock inte framför studiodatorn, då är det en krum ikeastol, eller något liknande)
(klaverhörnan i "studion")
Håller på att labba med måtten på smörgåsbordet för tillfället.
Ska nog sänka det minst 10 cm till innan jag fäster benen ordentligt och målar/klär med tyg.
Ska även försöka få till att det blir lagom höjd när man sitter på snurrstolen.
Innan stod jag upp mer, och det gillar jag. Fast inte i längden/längre sessioner.
Fast som om oftast blir det ändå till att jag står när det mixas/spelas in.
Senast redigerad av Electroboy den 2010-09-03 klockan 16:05.
Jag skäller inte. Ni får sitt hur ni vill, mitt inlägg är meningen att lite skämtsamt ironisera över hur man lätt nördar in på vissa saker medan man totalt glömmer vissa andra. Men säg mig en sak: du sitter i en Panton; hur svettigt och obekvämt blir det inte att sitta i formsprutad hårdplast en hel kväll med mixningen?
Skall jag spela på maskinerna så står jag helst upp. Stol överflödig.
Skall jag mixa och mixtra, programmera och rådda med datorjävul'n så finns det dock vissa poänger med stol...
Min stol är en ergonomisk katastrof men den ser ju så cool ut. En modärn stol ser ju helt off ut bland stringhyllor, teak och trägavlar.
Någon smart lösning? Dra en trapetskrok i taket och hänga upp mig själv i en flygsele?
/RtMI
Senast redigerad av Rotwang den 2010-09-03 klockan 16:11.
Själv har jag karlsson på taket-propeller och flyger runt i studion. Lite påfrestande för nacken ibland tyvärr...
Jag har en teakpall med vita metallben. Praktisk då den är så liten och enkel att flytta. men jag har även en stor gul manchesterfotölj som man kan ligga o dröna i...
Står när jag rattar fram ljud, sitter på kökstol när jag arrangerar och mixar, varvar båda genom att lägga mig på sängen var 5:e minut softar och lyssnar en bit bort![]()
Glasfiber FTW! Men men, jag svettas inte särskilt mycket faktiskt om jag inte sitter naken, men varför skulle jag göra det. Dessutom sitter jag sällan en hel kväll med mixning, jag gör större delen av det jobbet medans jag spelar in och arrangerar musiken och då jag oftast skall färdigställa två, tre låtar per dag så skulle jag aldrig hinna med det eller kunna försvara det ekonomiskt. Dessutom tror jag på att alltid gå ifrån studion 5 minuter per timme för en cigg, brygga kaffe, eller göra något annat, fräscha öron och fräscha tankar är viktigast för mig.
Senast redigerad av Dvala den 2010-09-03 klockan 23:05. Anledning: Jag vill ju inte ljuga alldeles för mycket
Dagens patch !
Senast redigerad av farbror synt den 2010-09-06 klockan 17:38.
Saftig trio.
Min rigg är helt anpassad för att skötas från bekväm kontorsstol, Performance Pad trummade som klavitaur bruk. God ergonomi är viktigt på grund av mitt fysiska skick, även viktigt för friska typer. Får ni ont i ryggen eller händer/armar av hur ni har det så kanske det är dags för en "fixa min studio" tråd, jag har en del kunskaper i ämnet.