Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: programmera trummor i pro tools LE

  1. #1
    calaverasyndikatet

    programmera trummor i pro tools LE

    Jag har haft problem med att köra både Cubase SX och Pro Tools samtidigt, asio-grejen funkar ju inte tillsammans med wavedrivern... I och att jag proggar trummorna i Cubase så vet jag, eller jag har hört att man kan progga i Pro tools med hjälp av nåt program, eller nåt...

    Vet nån vilket program man skall använda tillsammas med Pro Tools LE?

    Jag kör Win XP, AMD 2100+ 512ram

    John

  2. #2
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Hur menar du med att progga trummor - antar att du kört med MIDI på nåt VST-tjosan i Cubase. PTLE har ju också MIDI, men enligt mig så är interfacet för just den delen inget att digga, tyvärr. ASIO-drivisar ska ju vara på väg, men det vet man inte hur länge det kan ta [img]frown.gif[/img]

  3. #3
    Jonny B
    Jonny B är inte uppkopplad
    Jonny Bs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Du kan progga trummor direkt på audiospåren ju. Sätt PTLE i grid mode och plutta dit trumsamplingarna direkt utan plugins och midi. Tightare trummor får du leta efter.

  4. #4
    calaverasyndikatet
    Jo, men grejen är att jag i Cubase kör i Halion med samplade trummor, som jag sedan sätter velocityn på så att det låter riktigt.... Jag vet att man kan sätta ut audio spår direkt i PT men jag vet även att det skall finnas ett program som man kan köra med PT och styra ´med midi så att trummorna kan justeras i PT.

  5. #5
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Tyvärr inget jag känner till / har provat, men det låter ju intressant. Kör audiovarianten för det mesta i PTLE... Eller ja, typ alltid. Funkar kalasskölnt enligt min mening - förvisso inte så hemskt flexibelt kanske, men det har också mycket fördelar.

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    quote: Jag har haft problem med att köra både Cubase SX och Pro Tools samtidigt, asio-grejen funkar ju inte tillsammans med wavedrivern... I och att jag proggar trummorna i Cubase så vet jag, eller jag har hört att man kan progga i Pro tools med hjälp av nåt program, eller nåt...
    Du tänker kanske på ReWire? Via ReWire kan man programmera t ex Reason eller ReBirth simultant med Cubase. Digidesign och Propellerhead Software har just börjat diskutera en implementation av ReWire i kommande versioner av ProTools 6 (framåt hösten/vintern 2003). Annars är det nog enklast om du exporterar dina programmerade trummor som audio och importerar detta i ProTools. Kort sagt, välj program - att köra Cubase och ProTools samtidigt låter inte riktigt... redigt... :-)

  7. #7
    calaverasyndikatet
    Jo, det är så jag har gjort än så länge... alltså först gjort trummor i cubase, exporterat, stängt av cubase, imorterat i PT... men precis på samma sätt som jag proggar trummorna i Cubase SX vill jag kunna progga dem i PT...

    Vad är Battery för typ av trum-maskin? Kanske är den jag skall använda?

Liknande ämnen

  1. Programmera Boss DR-550?
    Av Goka i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 12:13
  2. Programmera dubbelkaggar
    Av DanielW i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 21:34
  3. Program för att "programmera" trummor?
    Av kneckenbauer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 13:44
  4. Programmera Vangelisljud
    Av imported_equinoxe i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 21:17
  5. Programmera trummor
    Av imported_Anders i forum Övriga instrument
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 01:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •