handdator

Visa fullständig version : jaja, hejsan...



babusjka
2004-03-09, 04:06
Strunt samma...
Tog bort tråden.

**disco** boys!!

:kaaaka!:

Hejhopps!

/gäspibbabs....

Real Parakeet
2004-03-09, 08:05
*Pippi-parakit gör dansanta rörelser - han dansar disco. Kollegorna tittar på honom som att han vore en idiot.*

drdreas
2004-03-09, 09:52
Doctorn undrar fortfarande var man kan höra denna låt ?
:)

babusjka
2004-03-09, 11:27
:)

Doctorn, det gick lite troll i det. Det var inte min låt, något jag lade upp åt en vän för att han skulle få lite konstruktiv feedback, han har aldrig publicerat något tidigare. Men, som sagt, det blev lite fånigt alltihop, så jag drog tillbaka länken.

Lägger upp något annat, vid annat tillfälle. :)

kram.

(hehe, pippin... :kaaaka!: Disco är alltid uppfriskande i kontorsmiljöer.)

eskimo
2004-03-09, 15:02
Särskilt om dansaren heter David Brent och dansen är flashdance.

encore
2004-03-09, 19:06
http://www.theage.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1060064229884_2003/08/06/Office,0.jpg

eskimo : Så här? ;) Har frågat innan, men vet du var titellåten kommer från? Är den specialskriven eller ej?

babusjka : Verkligen kul att höra att du stannar kvar. =) Har tänkt kolla in dina/era (samarbetet med tublenco) grejer flera gånger men man blir så otroligt selektiv när man har ett modem som flaskhals. I skolan heter "flaskhalsen" däremot kassa hörlurar, men jag ska iaf kolla in dina grejer på torsdag. Stay tuned!

eskimo
2004-03-10, 01:43
Låten heter visst "Handbags and Gladrags" skriven av Mike D'Abo från Manfred Man, Rod Stewart har tydligen gjort den på nån skiva, så även Stereophonics. Det du hör i signaturen är dock ett arrangemang av Big George Webley som även framför den.

Oberfunker
2004-03-10, 20:47
Fattar ingenting, men skriver ett inlägg i alla fall, bara för att vara med i debatten. Saknar det allmänna samkvädet pa 99:an, men det är förstat bara för att jag inte har tid att läsa pa daglig basis... Hade varit skönt med intenet hemma, men det är stendyrt. Ger inte 700 spänn i manaden far nagot som jag annars i stort sett bara har mail till...

Men, hörru, babusjka - händer det mer saker? Vill gärna höra mer av vad som kommer fram pa musiksidan fran dig och din kära kollega... Fina fisken senast, vill jag minnas. Har till och med med mig ett par latar ner här pa skiva t.o.m.

Naval - rock on! Nu ska jag hem och laga chili-con-arne (lättare variant av närbesläktat recept). :)

babusjka
2004-03-11, 10:59
David Brent for president!

Oberfunker, tack. Det kommer så småningom. Vi pysslar vidare...

:)

drdreas
2004-03-11, 14:47
Babusjka all heder åt dig och tublenco fan vad bra ni är :)
Stråkarna i era låtar verkar rejält mellanösterninspirerade och det gillar jag hehe.

drdreas
2004-03-11, 14:56
Junkie_love me har ju ljud nr 55 på kurzweilen :D
*glad*

babusjka
2004-03-11, 16:56
Babusjka all heder åt dig och tublenco fan vad bra ni är :)
Stråkarna i era låtar verkar rejält mellanösterninspirerade och det gillar jag hehe.

:) Tack snälla. Så kul att du gillar. Stråkarna är tublencos vackra arr. Han är oftast väldigt "filmisk" i sina arr-visioner, vilket är hemskt inspirerande för mig att sedan göra "storys" av.


Junkie_love me har ju ljud nr 55 på kurzweilen :D
*glad*

LOL. Var det kanske, minns inte. Kurten är inte inkopplad just nu... var ett tag sedan jag använde "gamla Bettan". :kaaaka!:

PF
2004-03-12, 02:11
Babu, jag skulle vilja att du kollade in en låt: Steppin' Incognito, tror du du skulle kunna hitta på några vocals och en lead till den? :-) www.bitley.com/tracks.htm - den byggs naturligtvis om, om så önskas. Du är ju den intressantaste vokalissan på den här sidan ekvatorn (som vi känner som 99musik)... ;-)

babusjka
2004-03-12, 16:19
Hej PF. :)
Tack för dina snälla ord, det var morskt, karskt och trevligt. ;)

Jag lyssnar gärna, men vill bara flagga redan nu för att jag har så förbaskat mycket på tallriken och i pipelinen just nu, med folk som väntat på prylar från mig i evigheter, så jag vågar inte ta i nya projekt förrän jag levererat det jag redan lovat. Men, som sagt, lyssnar gärna.

kram,
babs

PF
2004-03-12, 17:44
Jag ÄR morsk, karsk och trevlig! ;) Good, lyssna när du har tid, lust. KramP.

babusjka
2004-03-12, 20:09
Jorå, den var trevlig.
Lät lite Incognito, lite Coldcut och liknande lounge-mysisar som jag diggade under tidiga 90-talet. Min påse te. Men, som sagt, måste fokusera på några andra uppdrag först. Återkommer, ok? :)

PF
2004-03-12, 20:32
Heltok! :kaaaka!: