handdator

Visa fullständig version : Miles Davis+Ernst-Hugo=sant



jonas gustafsson
2003-12-23, 11:32
Vad tusan nu då syftar jag på nåt sexuellt?-nä men det finns en koppling
mer om detta längre fram.Att titta i kristalkulan är ju vanligt dessa tider,
men kära läsare vi ska även titta på våran samtid för det händer saker hela tiden.Musiken har en central roll i våra liv utan att ge några större verkningar på själen.Hur då? jo såhär ungefär musik skapas mestadels i ett syfte! att fylla ut vår tid den lilla vi har över.För vem orkar med tystnad då hörs ju den inre rösten och den kan va rätt enerverande.
Kära läsare när du går upp på morron- på med radion sätt dej i bilen\bussen på med stereon.Gå in i affären ackompanjemanget finns där ochså kila in på krogen ta en öl- där sitter troubadix och dånar
Hem och sätt på favoritplattan för att koppla av gick inte så bra det heller raskt ner i replokalen för att skapa ny musik................
Då står det still faen allt är ju gjort stänger av och kommer att tänka på Ernst-Hugo och Miles båda dessa eminenta konstnärer var överens om en sak.Nämligen m e l l a n r u m m e n m e l l a n t o n e r n a
\ o r d e n det är där det uppstår spänningar i tonerna\orden som i sin tur ger magi. Det behöver vi mer av magi alltså.
Jag vill alltså slå ett slag för rensandet i vår musik kanske varenda ton ska ha en betydelse i nån mening inte bara ditslängd.
På det nya året ska jag försöka ha detta i bakhuvvet när jag skriver låtar och jag ville på detta sätt dela med mej av min upptäckt till er.
gul jod (se upp för julen du kan bli bestulen)
;)

encore
2003-12-23, 11:49
Jo, det är sant. Ibland väger pauserna mer än tonerna. Sen är luftiga arrangemang samt få men välvalda instrument också något jag uppskattar.

Gud vad jag gillar min nya tysta dator förresten. Tystnad är underskattat!

jonas gustafsson
2003-12-23, 12:17
Men visst är det löjligt när man som jag t,ex har spelat aktivt dagligen i 20 år fortfarande tycker det är jobbigt med döda punkter i musiken.Varför är man så rädd för det ? Förresten det kanske borde kallas levande punkter i stället.
Grattis till datorn förresten,har du något annat ljud istället nu då?
som ersättning alltså:kaaaka!: