handdator

Visa fullständig version : Forumfråga utloggn



jonas gustafsson
2003-09-22, 12:37
Jag loggar ut men ändå står mitt namn kvar inte för att det gör mej nåt,
jag bara undrar om nåt är fel.
Har anmält att jag ej vill ha bevakning på trådar men får mail hela tiden.
Varför? :confused:

jgb
2003-09-22, 13:07
Har fixat så att du inte skall få mail med notifieringar om trådar där du skrivit. Säg till om det händer igen.

"Use email notification by default" har jag alltså satt till "No" för dig. Säker på att du sparade inställningarna när du satte den?

"Remember Username and password" kan du alltid sätta till "No" om du inte vill att det skall sparas att du är inloggad. Dock, då måste du logga in varje gång du vill skriva ett inlägg.

Säg till om det inte fungerar!

/jgb, i adminläge

jonas gustafsson
2003-09-22, 14:40
NÄ jag sparade inte inställningarna men nu vet jag det,fast nu fick jag nya mail här bland annat om denna tråd:rolleyes:

jgb
2003-09-22, 15:00
Fortfarande? Synnerligen bisarrt! I sådana fall borde det vara bugg i forumsprogramvaran.

Använda 'Bevakning av tråd' som förval?
Väljs ja, får du e-post när nya inlägg postats i diskussioner du deltar i. Vid nej, väljer du själv vid varje tråd om du vill bevaka eller inte.

Den frågan, under knappen "user cp", och sedan valet "Mina inställningar" skall alltså vara satt på nej. Glöm inte knappen "Spara inställningar" längst ner.

Meget lurt det hela.

jonas gustafsson
2003-09-25, 12:22
Jag har gjort dessa inställn. Mailen fortsätter att komma

encore
2003-09-25, 21:25
Okej Jonas, jag kollade dina inställningar och ändrade "E-postbevakning när du får nya PM?" till "nej". Hoppas det löser dina problem. ;)

// encore - också i admin-läge.

jonas gustafsson
2003-09-26, 13:10
Encore nu fick jag mail om ditt inlägg ovan???

jgb
2003-09-26, 13:23
Då har vi definitivt en bugg på något sätt i forumet. Vad vi kan se så är alla inställningar som de skall vara för att du inte skall få några mail när någon svarar i trådar där du gjort inlägg.

Avdelningen "konstigt och mystiskt", helt klart. :(

PF
2003-09-26, 13:45
Tips: Rota runt i era profiler, ni som får konstiga automatmail. Det ligger prenumerationer på trådar kvar, de får delete:as manuellt. Markera sedan allt som läst med den lilla rullgardinsmenyn under forumen.

Jag tror inte det finns någon forumsmotor som är idealisk, men den som bytte Encore mot Viktor häromsistens är klart roligast! :D

encore
2003-09-26, 14:39
PF : Ah, så är det förmodligen. Kolla upp det Jonas! ;)

Och den där forumsbuggen var ett gott skratt just då. ;) Fast buggig programvara är förstås inte kul i längden.

jonas gustafsson
2003-09-28, 17:54
JIDDERBUGG:kaaaka!: