handdator

Visa fullständig version : zoomporta=groovebox?



PF
2003-04-07, 22:37
http://www.harmony-central.com/Newp/2003/MRS-802CD-sm.jpg

zoom mrs 802 cd är en ny digitalporta med inbyggd trummaskin, cdrw, usb, 20 gb hårddisk, ljudbibliotek på medföljande cd... och priset ser ut att hamna på runt 7500:- eller liknande.

ibland lockar tanken på nå´t sån´t här... dedikerad burk för skapande, liksom... do it all...

zoom 802 - specifikationer (klickbar länk) (http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1687&brandID=4)

imported_Jim
2003-04-07, 23:21
Tanken har slagit mig flera gånger att man skulle börja använda HD-portor som live-media. Så slipper man stå o gunga till DAT eller CD wink.gif

drdreas
2003-04-07, 23:39
Jag har varit väldigt nära på att köpa en korg d8, dom är ju väldigt billiga dessa tider.
Jag arbetade på en porta i tre timmar, alldrig tidigare har jag kunnat koncentrera mig på musiken så mycket som då.
Det är allt annat en en dålig investering.

PF
2003-04-08, 00:06
Risken är bara att man blir galen om man vill veta var man är och flytta sig just "hit eller dit", göra nå´n redigering av ngt slag etc. Eller?

drdreas
2003-04-08, 00:14
Japp man skulle kunna kalla det, de.
Jag loopade bara en rythm som jag samplat från en cd, så fick polaren spela saz till det.
Det hela slutade med att vi spelade in lite softa pads från m3r också.
En sån skulle jag allt vilja ha i mitt våld.
Man gör ju inget vettigt om man har dessa superduper programmen med hur mycket effekterspårenkelhet som helst, det är för mycket för mig iaf smile.gif

Volantiz
2003-04-12, 13:01
jag har många gånger varit supernära på att tjacka en gammal 8-kanalsbandare.. och även digitala portas. Jag tycker att det är precis som doc säger.. det blir för mycket ibland med alla funktionerna som finns i mjukis-portas. Back to basics tror jag är bra i många fall!

Den där portan verkar faktiskt väldigt intressant! smile.gif

PF
2003-04-12, 13:05
Håller med. Fan vad skönt att bara spela in å inte kolla på en massa legobitar på skärmen. Ibland så! Bara göra! Använda öronen. It f*cking works too!

enapa
2003-04-12, 13:19
En gammal rullbandare skulle vara bra att ha, det skulle vara riktigt shysst att bolla trummor och annat till ....för bandkompressionens skull. En digitalporta skulle jag nog klara mig utan, ska man köra digitalt så får man ju alla bekvämlighetar man kan tänka sig i datorn.

Volantiz
2003-04-12, 13:37
joo.. men det var ju just det som var grejen.. det blir lite för bekvämt.. inte bra.. man blir lat, slutar jogga, börjar planka på t-banan, använder factory-patchar, börjar lyssna på dansbandsmusik (no offence mot er som gått så långt.. eller jo förresten) osv.. det kan få allvarliga konsekvenser med andra ord